درمان بیماران سرطانی یكی از درمانهایی است كه باعث فقیر شدن بیمار می‌شود.

سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران از دولت و صندوقهای بیمه درخواست كرد تا با توجه به افزایش تعداد بیماران سرطانی و هزینه‌های درمانی این بیماران، از آنان بیشتر حمایت كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا دكتر باقر لاریجانی ،گفت: هزینه‌های بیماران سرطانی از هزینه‌های درمانی مبتلایان به بیماری‌های دیگر، بیشتر است و به همین علت وزارت بهداشت از برخی مراكز ارایه دهنده خدمت به بیماران سرطانی حمایت می‌كند البته این كار گاهی با افت و خیز همراه است با این وجود وزارت بهداشت این سیاست را تعقیب می‌كند چرا كه درمان بیماران سرطانی یكی از درمانهایی است كه باعث فقیر شدن بیمار می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: لازم است در این جهت پروتكل‌های مورد پذیرش این صندوق‌ها به طور مداوم بازنگری شود تا متناسب با آن‌ها هزینه‌های درمانی مبتلایان سرطان بیشتر پوشش داده شود.

وی درباره اقداماتی كه برای جلوگیری از دچار شدن افراد به فقر به علت درمان سرطان می‌توان انجام داد، گفت: طول عمر در ایران در حال افزایش است به موازات آن آمار ابتلا به بیماری‌های افراد مسن در حال بالا رفتن است بگونه‌ای كه ابتلا به سرطان‌ها حدود 5 درصد از بیماری‌های كشور را تشكیل می‌دهند این در حالیست كه درمان‌های برخی سرطان‌ها نوین است و این دسته از درمان‌ها هزینه‌هایی را در بر دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكید كرد: در همه كشورهای دنیا خیرین و نهادهای حمایتی برای حمایت از بیماران سرطانی فعالیت و از این طریق می‌توان به این گونه بیماران كمك می‌كنند.

وی از ساخت بیمارستان سرطان در مجتمع بیمارستانی امام (ره) خبر داد و گفت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم همه مجوزهای لازم را برای شروع ساخت این بیمارستان بگیریم و این مركز درمانی می‌تواند در سال‌های آینده به مركز ارایه خدمات به بیماران سرطانی تبدیل شود.

لاریجانی در پایان خاطرنشان كرد:‌ بزرگترین انستیتوی سرطان كشور در دانشگاه علوم پزشكی تهران مشغول به كار است و تلاش می‌كنیم برخی از قسمت‌های این انستیتو را بازسازی كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha