سلامت نیوز : مدیر دفتر مدیریت سواحل و تالاب های ساحلی سازمان محیط زیست از مخالفت شدید این سازمان با توسعه تجاری بندر کیاشهر خبر داد و گفت: هیچ گونه کاربری به غیر از حفاظت برای این منطقه نمی‌توان متصور شد.

به گزارشسلامت نیوز به نقل از مهر، رامین شادی در نشست خبری که پیش از ظهر سه شنبه در سازمان محیط زیست برگزار شد، گفت: طرح توسعه بندر صیادی کیاشهر که از مصوبات استانی هیئت دولت به استان گیلان است از نظر سازمان محیط زیست توجیه اقتصادی و زیست محیطی ندارد.

به گفته وی، بندر کیاشهر تاکنون تنها به صورت صیادی استفاده می شد که حتی از نظر مسئولان سازمان شیلات استفاده صیادی از این بندر نیز توجیه اقتصادی ندارد.

مدیر دفتر مدیریت سواحل و تالاب های ساحلی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه این منطقه از قسمت شرقی در مصب رودخانه سفیدرود قرار دارد و همچنین در داخل پارک ملی بوجاق است تصریح کرد: هم سازمان محیط زیست و هم وزارت جهاد کشاورزی درخواست اصلاح مصوبه هیئت دولت مبنی بر تبدیل بندر صیادی کیاشهر به بندر تجاری را دارند و این طرح اصلاحی در کمیسیون زیربنایی صنعت و محیط زیست در حال بررسی است.

به گفته وی، سازمان محیط زیست طی جلساتی که با حضور رئیس سازمان و دستگاههای اجرایی استان گیلان از جمله مدیر کل محیط زیست گیلان، مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان و استاندار گیلان برگزار شد از مسئولان خواسته است که برای تبدیل این بندر به بندر تجاری گزارش توجیهی ارائه دهند اگرچه از نظر سازمان محیط زیست کاربری تجاری این بندر به هیچ عنوان توجیهی ندارد.

شادی اظهار داشت: از نظر کمیسیون فنی سازمان شیلات نیز این طرح توجیه فنی نداشته و از آنجایی که این منطقه در منطقه امن پارک ملی بوجاق است و همچنین بر اساس سوابق که نشان می دهد منطقه دارای استعداد زیادی برای رسوب گذاری است به نظر می رسد که هیچ گونه کاربری به غیر از حفاظت برای این منطقه نمی توان متصور شد.

وی افزود: ممکن است زمانی این منطقه استعداد لازم برای این کاربری ها را در گذشته داشته اما در حال حاضر شرایط محیطی نشان می دهد که دستکاری در منطقه سبب جلوگیری از جریان طبیعی آب به لاگون کیاشهر می شود و محیط زیست منطقه را با آسیب جدی مواجه می کند بنابراین سازمان محیط زیست با این تغییر کاربری به شدت مخالف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha