انجمن دندانپزشكی ایران اعلام كرد: در صورت تغییر رویه ندادن فدراسیون بین‌المللی دندانپزشكی، دندانپزشكان ایرانی كنگره FDL را تحریم خواهند كرد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روابط عمومی انجمن دندانپزشكی ایران در آستانه برپایی چهل و هفتمین كنگره سالانه انجمن دندانپزشكی ایران، علی یزدانی رئیس این انجمن با انتقاد از اقدام اخیر FDI (فدراسیون بین‌المللی دندانپزشكی) گفت: همه ساله دندانپزشكان ایرانی برای حضور در سمینار‌های بین‌المللی دندانپزشكی از طریق انجمن دندانپزشكی ایران اقدام می‌كردند. این در حالی است كه امسال FDI با قرار دادن نام ایران در ردیف كشورهای عربی منطقه، حضور دندانپزشكان ایرانی در كنگره‌های بین‌المللی را تنها از طر یق یك شركت ثبت شده در دی میسر می‌داند.
وی با اعلام این خبر افزود: این در حالی است كه در تمام دنیا انجمن‌های دندانپزشكی به طور مستقیم با این فدراسیون در تماس بوده و ثبت‌نام ایران از طریق یك شركت واسط عربی، اقدامی سوال برانگیز است.
یزدانی با اشاره به این‌كه ایران قدیمی‌ترین عضو FDI در منطقه خاورمیانه است، یادآور شد: قرار دادن نام ایران در فهرست كشورهای عربی و در كنار كشورهایی كه از نظر وضع دندانپزشكی بسیار عقب هستند، در حالی انجام گرفته كه كشورهای تركیه، افغانستان، مصر و ... هر یك به طور مستقل ‌‌و نه از طریق شركت دوبی‌ «ایندیكس» می‌توانند، ثبت‌نام كنند.
وی اظهار داشت: جای پرسش دارد كه چرا ایران كه از نظر تعداد دندانپزشكان، دانشكده‌های دندانپزشكی، هیئت علمی مرتبط و ... در سطحی بالاتر از كشورهای فوق قرار دارد، نمی‌تواند‌ مانند سایر كشورها به طور مستقل با FDI تماس برقرار كند.
یزدانی با یادآوری این‌كه اخیراً شركت ایندكس با دایر كردن دفتری در تهران فعالیت خود را آغاز كرده تا جایی كه به طور مستقل قصد دارد، با برپایی كنفرانس‌های خبری نسبت به فعالیت مشكوك خود اطلاع‌رسانی كند، تصریح كرد: در صورت ادامه این روند، دندانپزشكان ایرانی قصد دارند، با تحریم كلیه كنفرانس‌ها و سمینارهای FDI به ویژه كنگره‌ای كه قرار است، در اكتبر 2007 برپا شود از حضور در آن‌ها خودداری كنند.
وی گفت: فدراسیون بین‌المللی دندانپزشكی یك تشكل غیردولتی است كه بر اساس اساسنامه خود موظف است، برای اهداف حرفه‌ای، علمی و بهداشتی در سراسر جهان فعالیت كند و اقدامات شبهه برانگیز اخیر با اساسنامه آن سازگار نیست.
یزدانی افزود: برپایی كنگره چهل و هفتم انجمن دندانپزشكی ایران كه از 22 تا 25 خرداد‌ امسال در محل اجلاس سران كشورهای اسلامی برپا می‌شود، فرصتی مناسب است تا دندانپزشكان سراسر كشور در یك حركت منسجم درباره این اقدام FDI مراتب اعتراض و نحوه برخورد با آن را عنوان كنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha