چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 42276

الکتریسیته ساکن هنگام شانه زدن یک مشکل عمومی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند، غالبا این مسئله باعث بروز مشکل نمی شود ولی برای بعضی مردم قضیه جدی تر است.

سلامت نیوز: الکتریسیته ساکن هنگام شانه زدن یک مشکل عمومی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند، غالبا این مسئله باعث بروز مشکل نمی شود ولی برای بعضی مردم قضیه جدی تر است.

اگر چه نمی توان بطور کامل الکتریسیته موها را برطرف کرد می توان آن را به میزان زیادی کاهش داد. یک راهکار ساده استفاده از اسپری مو است. با اسپری موها می توان موها را بهتر شانه کرد.

کاربرد ژل نیز بسیار موثر است و در آراستن موها نیز مفید است.

فرش، موکت یا جوراب انتقال دهنده های بد الکتریسیته هستند و خصوصا با شانه زدن موها الکتریسیته ایجاد شده در بدن شما ذخیره می شود و الکتریسیته ساکن باعث بروز شوک الکتریکی می شود.

اگر شما بر کف زمین بایستید که الکتریسیته بدن به زمین منتقل شود، الکتریسیته ساکن بدن منجر به بروز شوک الکتریکی حین شانه زدن نمی شود.

اولین راهکار عدم استفاده از شانه های پلاستیکی است، این کار از پرواز کردن موها جلوگیری می کند. بهتر است از شانه های چوبی استفاده شود.

راهکار دوم ممانعت از بروز خشکی بیش از حد موهاست. موی خشک تقریبا با انواعی از روغنها برطرف می شود مثلا کاربرد روغن زیتون، بادام یا نارگیل بر روی موها در روز و سپس شستن آنها در شب حداقل 2 بار در هفته مفید است.

اگر تا الآن از نرم کننده ی مو استفاده نمی کردید، شاید وقت آن رسیده باشد که این کار را انجام دهید. این کار به موها کمک می کند تا از شر الکتریسیته خلاص شوند. جنس موهایتان چه خشک باشد، چه چرب، و یا معمولی، باز هم می توانید از نرم کننده استفاده کنید. فقط سعی کنید که نرم کننده به ریشه ها و کف سر برخورد نکند. نرم کننده را بر روی ساقه ی مو بزنید تا هم الکتریسیته نداشته باشد و هم موهایتان روغنی، چرب و بی حالت نشوند.کاندیشنرهای جدید محافظ خوبی برای موها هستند اما آنقدر انواع مختلف و با ادعاهای گوناگون وجود دارد که اکثر مصرف کنندگان را گیج می کنند.

مساله اساسی این است که هر نوع کاندیشنر حالت موها «مشروط» خواهد کرد. همه آنها موها را نرم و مرتب کردنی نموده، به گره نخوردن موها کمک می کند، با الکترواستاتیک که موها را «پف» می کند مقابله نموده، به قدرت انعکاسی، درخشندگی و توان موهای خشک و آسیب دیده می افزاید.

کاغذ خشک کن در اینجا هم به کمک شما خواهد آمد. کاغذ خشک کن را در امتداد موها قرار داده و از سمت ریشه پایین آورده، بر روی ساقه ها بکشید و تا نوک موها بروید. اگر جنس موهایتان نازک و چرب است، سعی کنید کاغذ خشک کن به کف سر شما تماس پیدا نکند. یک تکه کاغذ خشک کن استفاده شده خیلی بهتر کار شما را راه می اندازد تا یک تکه کاغذ خشک کن نو.

استفاده از لوسیون نیز می تواند به خارج شدن الکتریسیته از روی موها کمک کند، اما به هنگام استفاده از لوسیون نباید آنرا مستقیماً بر روی موها بمالید چراکه این کار سبب می شود موهایتان چرب و روغنی به نظر برسند. به این منظور باید ابتدا لوسیون را بر روی دست های خود بمالید و سپس به موها بزنید. از تماس لوسیون به کف سر جداً خودداری نمایید. اگر جریان الکتریسیته موجود در موهایتان زیاد نباشد، همین کار می تواند آنرا به طور کلی از بین ببرد. مالیدن مستقیم لوسیون به پوست سر به ویژه برای موهای چرب توصیه نمی شود. این کار سبب می شود که موهایتان چرب و صاف به نظر برسند.

محصولات دیگری هستند که کاربردهای دیگری دارند اما می توانند به از بین بردن الکتریسیته ی موها نیز کمک کنند؛ مانند ژل، موس، تافت. این محصولات همه وهمه می توانند در از بین بردن الکتریسیته مفید باشند.

اگر حالت موهایتان خراب نمی شود و قرار نیست که از خانه بیرون بروید، می توانید از چند قطره آب نیز استفاده کنید.

یک اسپری دست ساز خانگی که شامل 10 پیمانه آب، به همراه 1 پیمانه نرم کننده است را اگر به آرامی به موهای خود اسپری کنید، هم می تواند پیچ و تاب های زیبایی به موهای شما بدهد و هم می تواند الکتریسیته موهایتان را از بین ببرد. این کار برای افرادی که دارای موهایی نازک و شکننده هستند پیشنهاد نمی شود، چرا که این امر سبب می شود موهای آنها صاف، بی حالت، و چرب به نظر برسد.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده / متخصص پوست و مو /ریاست مرکز تحقیقات پوست و سالک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha