سلامت نیوز : رئیس سازمان محیط زیست از کسانی که در خصوص آلودگی هوای تهرا سیاه نمایی می کنند در خواست کرده است تا از مردم عذر خواهی کنند. این البته کار پسندیده ای است، اما آیا آنان که در سال های اخیر بدترین نتایج فوتبال کشور را رقم زدند، اقتصاد کشور را ملتهب و نابسامان کردند، منابع طبیعی و محیط زیستی را در معرض خطر قرار داده اند و هزار یک دست گل دیگر ، هم از مردم عذر خواهی کرده اند؟

در روز های گذشته  رئیس سازمان محیط زیست سخنانی گفت که در نوع خود جالب توجه بود. سخنانی که یکی از مهم ترین خواسته های افکار عمومی در چندین و چند سال گذشته بود. اما جای بسی تاسف دارد که برای مدیران ما همیشه مرغ همسایه غاز است و چنان که در این مورد می بایست به آقای محمدی زاده گفت: آقای رئیس چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تابناک ، محمدی زاده روز گذشته در مراسم افتتاح نخستین مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور که اطلاعات تمامی صنایع آلاینده کشور را در اختیار این سازمان قرار می دهد به کسانی که در چند وقت اخیر به سیاه نمایی در خصوص آلودگی هوای تهران پرداحته بودند توصیه کرد که از مردم عذر خواهی کنند. محمدی زاده گفت: « از راهی که طی ‌می‌کنیم مطمئنیم و توصیه ‌می‌کنم کسانی که با سیاه‌نمایی و بد جلوه دادن و دادن اطلاعات نادرست مردم را در مورد آلودگی هوا نگران میکنند از آنان عذرخواهی کنند.»

این البته فرهنگی پسندیده است که اگر هر یک از ما در مقام و جایگاهی قرار داریم و نتوانستیم وظایف خود را در خصوص ذی حق خود به درستی انجام دهیم حداقل اگر آنها را به حق طبیعی شان نمی رسانیم از آنها عذر خواهی کنیم.  اما اگر ما باعث سقوط 36 پله ای محیط زیست کشورمان در شاخص های کارایی جهانی می شویم امار مراکز معتبر را تکذیب نکنیم از مردم عذر خواهی کنیم، اگر ما موجب نا بودی جنگ ابر، پارک پردیسان، باغ گیاهشناسی نوشهر و هزار ویک ثروت طبیعی این مملکت می شویم لا اقل از مردم عذر خواهی کنیم.

آقای رئیس! حرف شما را شنیدیم، ما به جای رسانه هایی که در خصوص آلودگی هوای تهران سیاه نمایی کردند – سیاه نمایی چیزی که خود سیاه است- از مردم، تهرانی ها، افکار عمومی، همه و همه عذر خواهی می کنیم. اما شما چطور؟ شما که از قضا  گفتید: « برخی به نامردی باران و باد را عامل نجات هوای تهران ازآلودگی ‌می‌دانند این درحالی است که وضعیت هوای تهران در همه مولفه‌های آلاینده از سال پیش و دو سال پیش بهتر شده و علت آن تولید بهتر خودرو و سوخت و توسعه حمل ونقل عمومی است.»

این را البته به قضاوت افکار عمومی می گذاریم که هم هوای تهران را هر روز تنفس می کنند، همه سوار خودروهای می شوند که شما مدعی بهتر شدن انها هستید و هم از همین سوخت های که شما گفتید استفاده می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha