سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گسترش برنامه های آموزشی تغییر الگوی زندگی را مهمترین راهکار در پیشگیری از بیماری های غیر واگیردار اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دکتر رضا سعیدی رعایت مسائل بهداشتی ، تغذیه مناسب، استفاده از آب سالم، تلاش برای حفظ محیط زیست و آلودگی هوا، فعالیت بدنی و ورزش نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها دارد، اظهار داشت: مسئولان سیاستگذار در کنار رسانه های گروهی باید در گسترش فرهنگ سلامتی تلاش کنند.

وی با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت استان در یک سال اظهار داشت : بر اساس سیاستهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تکمیل خانه های بهداشت در روستاهای بالای 100 خانوار در دستور کار قرار گرفته است که بر این اساس 127 خانه بهداشت در استان ساخته و یا در حال ساخت است و به زودی این طرح به پایان می رسد .

رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی ساخت آزمایشگاه رفرانس سل شمال شرق کشور در بیمارستان شریعتی با اعتبار 5 میلیارد ریال  را از دیگر فعالیت های انجام شده در یک سال اخیر برشمرد و خاطر نشان کرد: این آزمایشگاه با تجهیزات کامل توانمندی ارائه خدمات  در زمینه تشخیص و درمان به بیماران مبتلا در شرق کشور را داراست.

دکتر رضا سعیدی گسترش برنامه های بهداشتی با همکاری داوطلبان سلامت را دیگر برنامه های اجرا شده در یک سال اخیر برشمرد و خاطر نشان کرد: در این برنامه ها که با مشارکت 16 هزار داوطلب سلامت اجرا می شود بیش از دو میلیون نفر از برنامه های بهداشتی به طور مستقیم و چهره به چهره آشنا می شوند.

وی گفت: در خصوص حمایت تغذیه‌ای نیز دو میلیارد تومان مواد غذایی و سبد غذایی با همكاری بهزیستی و كمیته امداد امام  خمینی(ره) توزیع شده است، 7 میلیارد تومان هم ویتامین توزیع شده است. به علاوه مرگ مادر از 22 مورد به 10 مورد كاهش پیدا كرده، مرگ نوزادان كمی كاهش داشته و مرگ شیرخواران زیر یك سال نیز 18 در هزار گزارش شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha