كمبودبخش‌های دیالیزدراین استان بیماران رامتحمل هزینه‌های زیادرفت وآمد می‌كند

سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی گفت: با توجه به آمار بالای بیماران دیالیزی در استان البرز و كمبود ظرفیت‌های بخش‌های دیالیز بیمارستانی این استان، ‌روزانه 250 بیمار دیالیزی ساكن استان البرز برای دیالیز راهی مراكز درمانی تهران می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، هاشم قاسمی، افزود: بیش از 2700 بیمار دیالیزی و پیوند كلیه در استان البرز زندگی می‌كنند كه حدود دوهزار نفر از آنان دیالیزی هستند اما در این استان تنها 83 دستگاه دیالیز در هفت بخش دیالیز برای ارایه خدمت به این بیماران وجود دارد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی با اشاره به مشكلات بیماران كلیوی استان البرز برای سفر به تهران اظهار كرد: یك بیمار دیالیزی ساعت 8 باید در یكی از مراكز دیالیز تهران حاضر شود و برای این كار باید مسافت زیادی را بپیماید این در حالیست كه اغلب بیماران دیالیزی به بیماری‌هایی مانند دیابت، پرفشاری خون مبتلا یا دچار قطع یا نقص عضو و بیماری قلبی هستند.

قاسمی با اشاره به هزینه رفت وآمد بیماران دیالیزی گفت: هزینه هر بار رفت و آمد این بیماران برای دیالیز دست كم 40 هزارتومان است این در حالیست كه آنان برای ادامه حیات باید هفته‌ای سه بار دیالیز شوند بنابراین لازم است هفته‌ای حداقل 120 هزارتومان برای رفت و آمد خود هزینه كنند كه ماهانه بالغ بر 500 هزار تومان می‌شود.

وی با بیان اینكه بیماران دیالیزی ماهانه دست كم حدود 300 هزار تومان برای تهیه دارو و سایر درمان‌های خود هزینه می‌كنند، گفت: این بیماران ماهانه حدود یك میلیون تومان صرف هزینه رفت وآمد و دارو درمان خود می‌كنند. در این شرایط لازم است دست كم 10 بخش دیالیز جدید هرچه سریعتر در استان البرز راه‌اندازی شود تا این بیماران برای ادامه حیات در سرما و گرما مجبور به طی مسیر طولانی از محل زندگی خود تا تهران نشوند.

هاشمی در پایان تاكید كرد‌: حدود 10 كودك دیالیز‌ی در استان البرز زندگی می‌كنند اما در این استان مركز دیالیز كودكان وجود ندارد و آنان باید برای دیالیز به تهران سفر كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha