سرطان دهانه رحم از شایع ترین سرطان های زنان است كه باید فرهنگ سازی برای پیشگیری از آن جدی گرفته شود.

سلامت نیوز : سرطان دهانه رحم از شایع ترین سرطان های زنان است كه باید فرهنگ سازی برای پیشگیری از آن جدی گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به قنل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، مسئول كمیته درمان انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی  ضمن بیان این مطلب افزود: سرطان دهانه رحم در تمام دنیا توسط غربالگری با تست "پاپ اسمیر" قابل پیشگیری است و انجام این آزمایش ساده توسط زنان در سلامتی،افزایش طول عمر و كیفیت زندگی نقش تعیین كننده ای دارد.

سپیده خائفی، اظهار داشت: زنان باید از سن 45 سالگی انجام آزمایش سالانه پاپ اسمیر را در برنامه خود قرار دهند.

وی بیان كرد: افرادی كه فعالیت جنسی آنان در سنین پایین ( كمتر از 20 سال) شروع شده و یا رابطه جنسی متعدد و نامطمئن دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم می باشند.

خائفی گفت: بارداری در سن پایین،مصرف سیگار، آلودگی به ویروس پاپیلومای انسانی (اچ پی وی) كه از یكصد نوع رایج آن 15 نوع موجب بروز سرطان دهانه رحم می شود به عنوان عوامل خطر برای ابتلا به سرطان دهانه رحم مطرح هستند.

مسئول كمیته درمان انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مركزی اظهار داشت: زنان از سن 45 سالگی به بالا بیشتر در معرض سرطان دهانه رحم هستند و باید با توسعه آموزش،آگاهی و حساسیت، معاینات دوره ای را افزایش دهند.

خائفی گفت: یك هزار نفر از زنان استان مركزی پارسال توسط این انجمن در خصوص سرطان دهانه رحم غربالگری شدند كه چهار نفر از آنان به این بیماری مبتلا بودند.

وی افزود: 65 تا 70 درصد افراد غربالگری شده به عفونت های زنانگی مبتلا بودند كه به عنوان یك عامل مستعد كننده بروز سرطان مطرح است.

مسئول كمیته درمان انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مركزی تصریح كرد: انجمن آمادگی كامل دارد تا با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و همكاری بخش دولتی، آموزش هایی پیشگیرانه در خصوص سرطان ها را در سطح گسترده ای اجرایی كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha