چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
سلامت نیوز : مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با تشریح آخرین وضعیت کودک آزار دیده‌ای که در سطل زباله پیدا شده بود گفت: لازم است به منظور پیشگیری و برخورد با کودک آزاریها لایحه حمایت از کودکان در معرض خطر در مجلس با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهرحبیب الله مسعودی فرید  با بیان این مطلب افزود: چند روز قبل کودکی که دچار جراحت بسیار شده بود توسط فردی در سطل زباله پیدا شد که پس از طی شدن اقدامات قضایی و دادگاه ، مجوز پذیرش کودک دریافت شد.

وی تاکید کرد: این کودک علی نام دارد و دو و نیم تا سه سال سن دارد اما هنوز نتوانسته اطلاعاتی در مورد والدین خود و نحوه آزار ها به ما بگوید.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از انتقال این کودک آزار دیده به شیرخوارگاه آمنه خبر داد و گفت: براساس آخرین بررسیهای انجام شده، وضعیت فعلی کودک خوب است اما دست راست کودک شکسته شده و آثار ناشی از سوختگی و ضرب و شتم نیز در بدن وی مشاهده می شود.

فرید در ادامه در مورد مورد لایحه حمایت از کودکان در معرض خطر نیز گفت: این لایحه از سوی قوع قضائیه به دولت ارسال شد که چندین مورد آن نیز مربوط به سازمان بهزیستی است .

به گفته وی ، مواردی مانند کودک آزاری ، اورژانس اجتماعی ، سوء استفاده از کودکان برای کارهای خلاف و ... از جمله مواردی است که در این لایحه مربوط به بهزیستی می شود.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: درحال حاضر این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می شود که هفته گذشته نیز ما برای توضیح در مورد آن به کمیسیون رفتیم.

فرید با اشاره به لزوم تصویب سریع این لایحه گفت: مواردی مانند کودک آزاری اخیر نیاز به تصویب این لایحه را تسریع می کند به همین دلیل برای جلوگیری و برخورد با عوامل کودک آزاری باید علاوه بر تصویب لایحه از اقدامات پیشگیرانه نیز استفاده کرد.

در همین رابطه ژیلا باقری معاون بهزیستی استان تهران نیز درمورد والدین کودک آزار دیده عنوان کرده بود که در روزهای ابتدایی پذیرش وی در بیمارستان الغدیر فردی که خود را عمه کودک معرفی کرده بود مراجعه کرد اما پس از اینکه مدرکی از وی خواستند متواری شد و تا کنون نیز والدین کودک مراجعه نکرده اند اما پیگیریها برای یافتن آنها ادامه دارد. وضعیت روحی کودک در حال حاضر خوب است اما به هر حال کودک آسیب دیده تا به شرایط طبیعی بازگردد مدتی طول می‌کشد. این کودک خیلی اذیت شده و حتی اگر از نظر جسمی هم بهبود یابد خوب شدن عوارض روحی و روانی‌اش زمان‌بر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha