یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4232

وقوع آنوریسم یا همان اشباع موضعی ساكی شكل در دیواره رگ های خونی در مغز می تواند منجر به خونریزی مغزی و وقوع سكته مغزی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان به گفته متخصصان مجمع نورولوژی آلمان آنوریسم در پنج درصد از افراد بزرگسال رخ می دهد.
بنابراین گزارش، پاره شدن آنوریسم در عروق خونی مغز می تواند باعث آسیب دیدگی های شدید نسوج و بافت های مغز شود، همچنین متخصصان تاكید كردند اغلب آنوریسم ها بدلیل نداشتن علائم ظاهری، ناشناخته می مانند و تنها هنگام بروز آنوریسم های بزرگ سر درد و فلج و دوربینی رخ می دهد به همین دلیل متخصصان سعی كردند گروه های پرخطر را مشخص كنند.
 بر این اساس افرادی كه سابقه خانوادگی ابتلا به این عارضه را دارند بیشتر در معرض خطر تشكیل آنوریسم قرار دارند، از دیگر عوامل ایجاد شدن آنوریسم ها می توان به فشار خون بالا، آرتریولواسكلرز یا تصلب شرائین پیشرفته و سیگاركشیدن اشاره كرد.
براساس این گزارش، در صورت وجود هركدام از این عوامل خطرساز در یك فرد، معاینه منظم و انجام عكسبرداری و توموگرافی رایانه ای از عروق خونی مغز وی لازم و ضروری است و در صورت وجود آنوریسم با كیسه های خونی متخصصان می توانند با جراحی آنها را از بین برده و خطر بروز سكته را  كاهش دهند.
یادآور می شود، متخصصان تاكید دارند در صورت پاره شدن این آنوریسم ها و خونریزی مغزی، فرد باید تحت جراحی مغز و اعصاب قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha