شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 42332
سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان داد که سیگار کشیدن علاوه بر زیان های معمول آن، بر مغز مردان تاثیر منفی گذاشته و حافظه آنها را کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این تحقیقات جدید حاکی است که سیگار کشیدن باعث کاهش سریع حافظه، تفکر و توانایی افراد در آموزش مسائل و درک آن   می شود.
 

"سورین ساپیا" سرپرست تحقیقات در لندن گفت: در این تحقیقات اطلاعات حدود 5100 مرد و 2100 زن در سه  زمینه وضعیت حافظه، آموختن و تفکر در طول 10 سال بررسی و وضعیت مصرف دخانیات آنها در طول 25 سال از شش جنبه مورد ارزیابی قرار گرفت.

یکی از کارشناسان گفت: نتایج این تحقیقات گواه دیگری بر زیانهای سیگار کشیدن و لزوم ترک آن است.


وی افزود: این تحقیقات نشان داد که سیگار کشیدن بر مغز انسان تاثیر منفی می گذارد و سیگار کشیدن در میانسالی خطرناک است زیرا توانمندیهای ذهنی فرد را معادل 10 سال کاهش می دهد.
 

پژوهشگران دریافتند که سیگار کشیدن بر مغز مردان بیشتر از زنان تاثیر منفی می گذارد زیرا روند کاهش عملکرد مغزی در مردان سریعتر است.

 
پژوهشگران در این تحقیقات خود ارتباطی بین سیگار کشیدن و کاهش توانمندیهای ذهنی زنان نیافتند.


این پژوهشگران گفتند که هنوز نتوانسته اند علت این تفاوت بین زن و مرد را بیابند اما احتمال زیاد دادند که علت آن چه بسا سیگار کشیدن بیشتر مردان از زنان باشد.

 
براساس تحقیقات سازمان جهانی بهداشت، در هر هشت ثانیه یک نفر در جهان به علت مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهد.

 
تنها سرطان ریه یا بیماریهای قلبی پیامدهای مصرف دخانیات نیست بلکه مجموعه‌ای از مسایل و مشکلات بهداشتی در ارتباط با مصرف مواد دخانی وجود دارد که می‌تواند به لحاظ شرایط جسمانی و مقاومت ایمنی در افراد سیگاری بروز ‌کند که از جمله می توان به  از دست دادن موها، ابتلا به آب مروارید، بروز چین و چروک، سرطان پوست، فساد دندانها، پوکی استخوان، زخم معده، تغییر رنگ انگشتان، سرطان رحم و سقط جنین، تغییر شکل دادن سلولهای جنسی در مردان اشاره کرد.

 
تحقیقات مختلف نشان می دهد که در صورت ادامه مصرف دخانیات، احتمال مبتلا شدن افراد به انواع   سرطان‌ های دیگر از قبیل زبان، دهان، غدد، بزاق و حلق، سرطان بینی، گلو، مری، حنجره، معده، کلیه ، آلت تناسلی مرد، لوزالمعده و مقعد نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha