سلامت نیوز: نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن غذا با دست، کودکان را از چاقی در آینده مصون نگه می دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگران در توصیه جدید خود به مادران گفتند اگر خواهان حفظ چابکی کودکان خود هستند؛ آنها را تشویق کنند که با دستان خودشان در دوره ای که از شیر گرفته شده اند، غذا بخورند و غذای آنها محدود به آن دسته از غذاهایی نشود که با قاشق خورده می شود.


این تحقیقات جدید نشان داد کودکانی که با دستان خود در دوره از شیر گرفته شدن غذا می خورند؛ از وزن کمتری نسبت به کودکانی که مادران آنها با قاشق به آنها غذا می دهند، برخوردار می شوند.


پژوهشگران دانشگاه ناتینگهام انگلیس گفتند: اجازه دادن به کودک برای انتخاب غذا از مجموعه ای از غذاها باعث رشد حس پیروی آنها از یک رژیم غذایی سالم می شود.


"ایلین تاونسند" روانشناس که سرپرستی این تحقیقات را به عهده داشت، گفت: کودکانی که خودشان کنترل وعده های غذایی خود را در دست دارند، بیشتر از دیگران فرصت جلوگیری از چاق شدن را دارند.


وی افزود: کنترل کودکان بر غذای خود به همراه نشستن بر سر میز غذا با اعضای خانواده کلید مسئله است زیرا این نشستن به کودکان در تعیین غذایی که برای آنها سودمند است، کمک می کند.

 
تیم پژوهشگران در تحقیقات خود 92 کودک را که در مرحله از شیر گرفته شدن با دست خود غذاهایی نظیر تکه های نان یا میوه های قطعه قطعه شده می خوردند و  63 کودک را که غذای خود را در قاشق می خوردند در طول 20 ماه و در سن شش سالگی زیر نظر گرفتند.

 
این تحقیقات نشان داد کودکانی که خودشان غذا می خوردند وزن کمتری نسبت به آنهایی داشتند که مادرانشان با قاشق به آنها غذا می دادند.
 

براساس این تحقیقات، کودکانی که خودشان غذا می خوردند تمایل زیادتری به انتخاب غذاهای حاوی کربوهیدارت داشتند اما کودکانی که مادرانشان به آنها غذا می دادند، شیرینی جات را ترجیح می داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha