سلامت نیوز: رئیس انجمن خون و سرطان كودكان ایران گفت: امكانات علمی و تجهیزاتی برای درمان بیماری‌های خونی در كشور وجود دارد و دیگر لازم نیست یك فرد بیمار برای درمان به خارج از كشور اعزام شود.

دكتر حسن ابوالقاسمی در حاشیه برگزاری ششمین همایش سراسری خون و سرطان كودكان در اهواز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: این همایش با حضور جمع زیادی از متخصصان كشور به میزبانی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز برگزار شد و مباحث روز دنیا در زمینه بیماری‌های خونی و سرطان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. برگزاری چنین همایش‌هایی به توانمندتر شدن متخصصان و پزشكان كشور بسیار كمك می‌كند و شرایط برای انتقال تجربیات علمی و درمانی برای آن‌ها فراهم می‌شود.

وی افزود: چالش‌های هماتولوژی كودكان بحث پیچیده‌ای است و معمولا این موضوع میان متخصصان و اساتید این رشته مورد بحث است. در این همایش این چالش‌ها مطرح و نتایج خوبی هم در این زمینه حاصل شد. پزشكان و متخصصان روزانه فعالیت كاری زیادی دارند و با بیماران بسیاری در ارتباط هستند، در نتیجه شاید این فرصت را نداشته باشند كه اطلاعات علمی خود را افزایش دهند؛ برگزاری چنین همایش‌هایی به متخصصان فرصت می‌دهد كه نظرات دیگر افراد را هم بشنوند و به این ترتیب سطح اطلاعات علمی آن‌ها درباره مسایل روز افزایش می‌یابد.

ابوالقاسمی با بیان این‌كه در سال‌های اخیر در زمینه درمان بیماری‌های خونی و سرطان شاهد پیشرفت‌های بسیاری در كشور بوده‌ایم، تصریح كرد: اكنون دیگر لازم نیست كه یك فرد مبتلا به بیماری خونی برای درمان به خارج از كشور اعزام شود، زیرا همه امكانات علمی و تجهیزاتی برای درمان چنین بیماری‌هایی در كشور وجود دارد و نتایج فعالیت‌های درمانی در ایران هم بسیار قابل قبول است.

رئیس انجمن خون و سرطان كودكان ایران خاطرنشان كرد: همچنین بسیاری از هزینه‌های درمانی بیماران هم از طریق حمایت‌های دولتی تامین می‌شود. بسیاری از روش‌های درمانی به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌شوند و بخش عمده‌ای از هزینه‌ها یا از سوی دولت و یا از سوی موسسه‌های خیریه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: البته ممكن است هنوز هم دارویی وجود داشته باشد كه به دلیل هزینه زیاد آن، برخی خانواده‌ها توانایی تهیه آن دارو را نداشته باشند؛ در این بخش هم باید تلاش كرد تا قیمت داروها مناسب‌تر شود و خانواده‌ی همه كودكان بیمار بتوانند به راحتی داروی مورد نیاز خود را تهیه كنند.

ابوالقاسمی گفت: بسیاری از بیماری‌های خونی و سرطان‌ها ریشه ژنتیكی دارند و به این دلیل در كودكان بروز می‌كنند؛ البته هنوز هم نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم كه این بیماری‌ها ارثی هستند، زیرا در برخی موارد هم علت ابتلا، ژنتیك نیست. برای تشخیص زودهنگام سرطان‌ها و یا بیماری‌ها خونی به افرادی كه در خانواده سابقه ابتلا به چنین بیماری‌هایی را دارند توصیه می‌شود آزمایش‌های تشخیصی را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha