دسفرال توزیعی، نصف میزان نیاز واقعی بیماران به این دارو است در سال آینده دارو به میزان كافی خریداری شود و بدین ترتیب در سال آینده با كمبود دارو روبرو نمی‌شویم.

سلامت نیوز: رییس هیات مدیره انجمن تالاسمی گفت: یكی از شركت‌های دارویی ایرانی با یك شركت دارویی خارجی به منظور تولید اكسجید در ایران قرارداد بسته است و تحقق این امر باعث كاهش 20 تا 30 درصدی قیمت این دارو می‌شود.

دكتر مجید آراسته در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه قیمت هر حب از قرص اكسجید در حال حاضر چهار هزار تومان است، تصریح كرد: برخی از كارخانه‌های دارویی دنیا با شركت‌های ایرانی قرارداد بسته‌اند و بعضی از داروهای تالاسمی را در كشور تولید می‌كنند. این كار خدمت بزرگی است چرا كه باعث تامین داروی كافی برای بیماران ایرانی می‌شود از سوی دیگر ایران می‌تواند بازار منطقه را در اختیار بگیرد.

رییس انجمن تالاسمی افزود: با سیاست‌های وزارت بهداشت وابستگی كشورهای منطقه به ما در زمینه داروهای بیماران تالاسمی بیشتر می‌شود.

وی درادامه درباره توزیع «دسفرال»، گفت: دسفرال توزیعی، نصف میزان نیاز واقعی بیماران به این دارو است. البته برای رفع این مشكل اقداماتی از طرف وزارت بهداشت آغاز و از بیماران نیازسنجی شده است امیدواریم بتوانند قراردادها را ببندند تا در سال آینده دارو به میزان كافی خریداری شود و بدین ترتیب در سال آینده با كمبود دارو روبرو نمی‌شویم.

رییس هیات مدیره انجمن تالاسمی تصریح كرد: اگر «دسفوناك» به عنوان دارویی موثری تایید شود درصدی از بازار دارویی بیماران تالاسمی در اختیار این دارو گذاشته می‌شود. در غیر این صورت بیماران باید دسفرال مصرف كنند.

آراسته در پایان درباره وضعیت دسترسی به داروهای دیگر بیماران تالاسمی مانند«ال وان»است، گفت: بیشتر این داروها یا در ایران تولید و یا مواد اولیه آن وارد كشورمی‌شود البته نگرانی‌هایی درباره داروهایی كه مواد اولیه آن از خارج وارد می‌شود، وجود داشت اما مسئولان وزارت بهداشت به ما اطمینان دادند كه مشكلی برای بیماران استفاده كننده از این نوع داروها به وجود نمی‌آید و داروهای برند یا ماده اولیه مرغوب وارد كشور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha