شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 42384
سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو و ناخن گفت: تا بحال افرادی که ناخن شست پای آنها حالت گازانبری داشت مجبور بودند ناخن خود را با جراحی خارج کرده و انگشت آنها زیبایی خود را از دست می‌داد ولی با اصلاح بستر ناخن می‌توان این حالت را اصلاح کرد بدون آنکه فرد ناخن خود را از دست بدهد.

غلامحسین غفاریان در گفت‌وگو با فارس در مورد اصلاح ناخن گازانبری که معمولا در شست پا رخ می دهد گفت: بسیاری از افراد بخصوص خانم‌ها از داشتن ناخن لوله‌ای شکل در شست پا رنج می‌برند که این امر می‌تواند دلائل ارثی، بیماری صدف پوستی و یا استفاده از کفش نامناسب مانند کفش‌های نوک‌تیز داشته باشد.

وی افزود: وقتی ناخن به شکل لوله‌ای در می آید فرد با کوچکترین فشار روی شست پا دچار ناراحتی می‌شود و ممکن است دردهای آزار دهنده طولانی مدت داشته باشد.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی تهران اضافه کرد: ناخن گاز انبری اختلال ناخنی است که از دو طرف ناخن خمیده شده و به هم نزدیک می‌شود و تا بحال برای درمان آن پزشک ناچار به بیرون کشیدن ناخن (جراحی) می‌شد و یا با لیزر ریشه ناخن را از بین می‌بردند تا دوباره ریشه رشد نکند ولی از آنجایی که خانم‌ها به زیبایی خود حساسند به دنبال روش جدیدتری برای درمان بودیم.

غفار‌پور با تشریخ روش جدید اصلاح ناخن گاز‌انبری گفت: عموما در طرفین ناخن دو شیار وجود دارد که در این بیماری شیارها حالت مثلثی پیدا کرده و شکل اولیه خود را از دست می‌دهد در روش جدید شیار را شکاف داده و دو شکاف طولی در طرفین و یک شکاف در قسمت انتها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: با اتصال این شکاف‌ها به همدیگر بستر ناخن آزاد می‌شود و بستر را برداشته و بافت‌های فیبروز شده را خارج می‌کنیم و در نهایت سه تا 4 شکاف در بستر ناخن ایجاد کرده که بستر به شکل بادبزن می‌شود سپس طرفین بستر ناخن اصلاح شده را به طرفین دیواره آخرین بند انگشت بخیه می‌زنیم و روی آن یک روکش قرار می‌دهیم تا حالت ناخن حفظ شده و جلوی خونریزی گرفته شود.

با ابداع این روش افرادی که ناخن لوله‌ای و بدشکل دارند نه تنها می‌‌توانند شکل ناخن خود را اصلاح کنند بلکه از دردهای رنج آور که مانع پوشیدن کفش و راه‌رفتن‌های طولانی می‌شود نیز خلاص می‌‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معصومه ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    5 2
    محبت کنید ومرکزی که این جراحی را برای ناخن گازنبری انجام می دهند معرفی کنید،با سپاس