سلامت نیوز: روان‌شناسان و پزشکان کانادایی دریافتند، زنانی که حالت تدافعی بیشتری دارند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی وعروقی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز، روان‌شناسان دانشگاه مونترال طی یک همکاری با موسسه قلب مونترال و دانشمندان دانشگاه مک گیل کانادا اعلام کردند، حالت تدافعی، به وسیله کناره گیری، انکار یا سرکوبی اطلاعات ناشی از ترس مشخص می‌شود.

این محققان می‌گویند واکنش تدافعی زنان در برابر قضاوت دیگران یا ترس از کاهش اعتماد به نفس به افزایش فشار خون و ضربان قلب منجر می‌شود.

دکتر دیانکا دی آنتونو در دانشگاه مونترال گفت: این حالت در مردان مسن نیز دیده می‌شود، و آنان بیشتر به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند.

بر اساس این پژوهش که در شماره اخیر نشریه فیزیولوژی روان‌شناسی Psychophysiology منتشر شده است مشخص شده در دنیای مدرن، بیشتر مردم، ارتباط اجتماعی را مانعی

برای حضور خود می‌دانند و واکنشی تدافعی برای حفظ اعتماد به نفس خود دارند. لذا ترجیح می‌دهند که یا تنها بمانند و یا دایره روابطشان را محدود کنند. همین امر باعث می‌شود که این افراد با قرار گرفتن در یک جمعی غیر از افراد آشنا به شدت دچار حالت تهاجمی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha