شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 42390
سلامت نیوز: مهندس علیرضا پورداراب مدرس دانشگاه شهید بهشتی و محقق در مرکزتحقیقات گیاهان دارویی بیان کرد: «ایران بهشت دنیا است که شامل چهار فصل است و شامل بهترین مواد گیاهی است اما متاسفانه زمان کافی را برای شناسایی آن در اختیار نمی‌گذارند و حامیان قوی نیز در هیئت دولت برای آن وجود ندارد یعنی اگر به مراکز تحقیقاتی توجه داشته باشند تمامی محققین می‌توانند در زمینه‌هایی فعالیت کنند که در حال حاضر نتیجه‌هایی مفیدی نیز از آن بدست آمده است.»

مهندس پورداراب در گفتگو با سینانیوز به تعریفی از خام خواری پرداخت و گفت: «خام خواری به تغذیه‌ای گفته می‌شود که در دمای بالای ۴۶ درجه قرار نگیرد و قبل از استفاده هم در فریزر نباشد که این یک غذای طبیعی است و فردی هم که هفتاد و پنچ درصد از رژیم غذایی آن براین اساس باشد خام خوار است.»

وی افزود: «تاریخچه این سیستم از زمانی است که بشر هنوز آتش را نشناخته بود با این حال بیماری نیز به سراغ افراد نمی‌آمد. تمامی مواد غذایی خام شامل یکسری از آنزیم‌ها هستند که در هضم غذا موثرند ولی حرارت و فریز کردن، این آنزیم‌ها را از بین می‌برد.»

ویتامین‌ها در درجات بالا از بین می‌روند

این محقق مرکزتحقیقات گیاهان دارویی در بخش دیگری به دید افراد به غذا به منزله دارو اشاره کرد و خاطر نشان نمود: «نباید نسبت به غذا دید دارویی داشت زیرا غذا، دارو نبوده همانگونه که دارو، نیز غذا نیست. بدن انسان نیاز به دارو ندارد زیرا یک سیستم هوشمند است و نباید عقیده ما این باشد که وقتی مواد غذایی را مصرف می‌کنیم از استفاده داروی دیگر پرهیز کنیم.»

پور داراب بیان داشت: «به طور کل بدن ما متابولیسم خاصی دارد و شامل یکسری سوخت و ساز است که طی شبانه روز به طور مداوم سلول‌های بدن با عوامل محیطی مقابله می‌کند به طور مثال سلول‌های سرطانی به طور مداوم در طول شبانه روز در بدن انسان به علت سوخت و ساز بد بدن ایجاد می‌شوند که این موضوع در اثر شرایط نامناسب تغذیه است.»

وی ادامه داد: «یعنی زمانی که فرد به سمت همه‌چیزخواری روی آورد این مواد یکسری از آلاینده‌ها را در بدن ما ایجاد می‌کنند که بدن به جایی آنکه بخواهد از انرژی دریافت شده در جهت قوای محرکه بدن استفاده نماید، صرف از بین بردن مواد سمی می‌کند که آن غذا در بدن ما ایجاد کرده است. بنابراین بدن نمی‌تواند در این محیط سالم زندگی کند و مواد سمی هم که از سوخت و ساز ناقص ایجاد می‌گردد از کانالهایی متفاوت مانند تعریق، مدفوع، تعریق دهان و... از تمام مجرا‌های خروجی بدن دفع می‌گردند. حال اگر تغذیه طبیعی مصرف نمائیم مجرا‌های بدن به صورت اتوماتیک این فرآیند دفع را انجام می‌دهند.»

پور داراب به فواید تغذیه طبیعی اشاره نمود و بیان داشت: «براین اساس که غذا دارو نیست، غذایی را استفاده نمائیم که طبیعت برای ما انتخاب کرده است. بدن این فرصت را می‌یابد که در محیط طبیعی سوخت و ساز مناسب و درست را انجام دهد. و آن دسته از سوخت وساز‌های نامطلوبی که تمام انرژی حیاتی را متوجه خود می‌کند را از بدن دفع نماید.»

این کار‌شناس تصریح کرد: «ورودی‌های بدن عاملان اصلی بیماری‌ها هستند و باعث می‌شوند اکسیداسیون داخلی بدن سیستم دفاعی رابه سمت بیماری می‌کشاند.»

وی با اشاره به سازگاری گیاه خواری وخام خواری با ذائقه افراد افزود: «گیاهخواری یا خام خواری با مزاج بسیاری از افراد مطابقت ندارد. توصیه ما این نیست که فرد صد درصد گیاه خوار شود لیکن می‌توانیم موادی که باعث ایجاد آلاینده در بدن می‌شود را حذف نمائیم. در واقع قدرت محرکه بدن را با این مواد زاید درگیر می‌نمایم بنابراین شرایط مناسب برای سالم زندگی کردن را در اختیار بدن قرار نمی‌دهیم و به همین علت است که در سنین بالا بیماری‌های بسیاری داریم.»

این کار‌شناس در ادامه به تاثیر زندگی ماشینی درنوع تغذیه افراد اشاره کرد و گفت: «متاسفانه زندگی ماشینی امروزه زمان کافی را به فرد نمی‌دهد. اگر فرد برای خود زمان بگذارد و حتی اگر زمان غذا خوردن ما مناسب باشد از بسیاری از بیماری‌ها می‌توان جلوگیری کرد. تمامی این‌ها انعکاس شهر نشینی است. سیستم اصلی؛ تصفیه ورودی‌های بدن است ما باید برای ورودی‌های بدن خود فیلتر قرار دهیم بدن انسان مانند لوحی است که روی آن می‌نویسم و نوشته‌های خود را در آینده مرور می‌کنیم.»

پور داراب به نقش های متعدد گیاهان موجود در ایران اشاره نمود و افزود: «به طور مثال ما در اقلیم گیاهی ایران، گیاهان بسیاری داریم که هر یک دارای نقش‌هایی متعددی هستند ما می‌توانیم روی موضوع آسم و آلرژی فعالیت داشته باشیم با گیاهانی مانند آویشن، گل پنیرک، پونه، گل نیلوفر،... تمامی این‌ها بر روی برنژ تاثیر می‌گذارند. در نتیجه ما می‌توانیم برای درمان از گیاه استفاده کنیم اگر فرد اطلاعات گیاهی داشته باشد می‌تواند قبل از اینکه در شرایط بیماری قرار بگیرد از آن پیشگیری کند.»

مهندس علیرضا پورداراب مدرس دانشگاه شهید بهشتی در پایان این گفتگو به منشا بیماری‌ها از منظر طب سنتی اشاره و عنوان کرد: «همانطور که ابوعلی سینا باور داشت عامل تمامی بیمار‌ها در درون شکم ما قرار دارد بنابراین اگر ورودی‌های بدن را تنظیم کنیم دیگر بیمار به سراغ ما نمی‌آید. بسیاری از داروهایی که در کشور در حال تولید است حاصل تلاش محققین است لیکن باید توجه فراوانی به این موضوع شود یکی از معضلاتی که در طب سنتی وجود دارد این است که شرکت بیمه آن را قبول ندارد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha