عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از داروخانه‌ها به‌علت پایبند نبودن به تعهدات خود مبنی ‌بر دادن مشاوره به بیماران، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید کنترل خود را بر این مراکز افزایش دهند تا از بروز تخلف و کم‌کاری در داروخانه‌ها جلوگیری شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از داروخانه‌ها به‌علت پایبند نبودن به تعهدات خود مبنی ‌بر دادن مشاوره به بیماران، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید کنترل خود را بر این مراکز افزایش دهند تا از بروز تخلف و کم‌کاری در داروخانه‌ها جلوگیری شود.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مطرح شدن موضوع حق فنی در داروخانه‌ها، افزود: موضوع حق فنی در داروخانه‌ها یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این مراکز است، از این‌رو اگر حق فنی از داروخانه‌ها گرفته شود کار این مراکز مانند سوپر مارکت‌ها می‌شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه حق فنی داروخانه‌ها در سال ۹۰ بر اساس مصوبه سازمان نظام پزشکی کشور حدود ۹۵۰ تومان است، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رقم درآمد سالانه داروخانه‌ها از حق فنی را ۲۱۷ میلیارد تومان اعلام کرده است.

محسنی‌بندپی درباره حق فنی در داروخانه‌ها، توضیح داد: دریافت حق فنی برای این است که داروساز درباره نحوه مصرف داروی موجود در نسخه برای بیمار توضیح دهد، همچنین اگر داروها با هم تداخلی دارند به بیمار هشدار دهد، البته این موضوع در کشورهای دیگر هم وجود دارد.

وی با انتقاد از داروخانه‌ها به‌علت پایبند نبودن به تعهدات خود مبنی‌بر دادن مشاوره به بیماران، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید کنترل خود را بر این مراکز افزایش دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: به‌ منظور ارایه مشاور دارویی از سوی داروخانه‌ها ایجاد بستر مناسب لازم است، که متأسفانه این امر در کشور ما تحقق نیافته، از این رو لازم است اقتصاد داروخانه‌ها با تعداد کمی بیمار به نحو مطلوب در گردش باشد، از طرف دیگر هم داروخانه‌ها باید ملزم به ارائه مشاوره شوند.

بحث حق فنی داروخانه‌ها به معنای دریافت مبلغی به ازای مشاوره دارویی است، شاید برای برخی از بیماران برای اولین بار این مسئله که حقی برای مشاوره وجود دارد روشن می‌شود، همچنین ماده یک قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و ماده ۲ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی، مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس به شکل شفافی به منشوری به‌عنوان حقوق بیماران در داروخانه‌ها اشاره کرده است، که دانستن موارد آن برای همه بیماران و شهروندان ضروری به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha