سلامت نیوز: مدیركل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از انجام معاینات دانش‌آموزان پایه اول مقطع راهنمایی و دبیرستان خبر داد.

دكتر محمداسماعیل مطلق در گفت‌وگو با ایسنا، از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای معاینه دانش‌آموزان پایه اول مقطع راهنمایی با همكاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: تمام دانش‌آموزان پایه اول مقطع راهنمایی از آذر ماه امسال از نظر مسایل جسمی، شنوایی، بینایی، بیش فعالی، اوتیسم، چاقی، لاغری و ... مورد معاینه قرار ‌گرفتند. در حال حاضر غربالگری‌های مربوط به این گروه در مراحل انتهایی قرار دارد و پایش‌های انتهایی این امر در حال انجام است.

وی افزود: این معاینات برای دانش‌آموزان پایه اول مقطع دبیرستان سراسر كشور نیز از دی ماه سال جاری آغاز شد. خوشبختانه برخی از دانشگاه‌ها در این زمینه از برنامه جلوتر هستند. در مجموع تا پایان فروردین ماه پایش‌های مربوطه نیز انجام می‌شود.

مطلق ادامه داد: از آنجا كه این دانش آموزان در اول دبستان معاینه شده بودند و دارای پرونده هستند بر اساس آن پرونده، مجددا معاینه می‌شوند. در 12 هزار و 500 مدارس مروج سلامت كشور نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته كه تمام دانش آموزان معاینه شوند.

مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای معاینات دانشجویان علوم پزشكی خبر داد و گفت: سال گذشته معاینات دانشجویان علوم پزشكی را آغاز كردیم و تنها دانشجویان علوم پزشكی ورودی مهر ماه مورد معاینه قرار گرفتند اما در سال جاری تمام دانشجویانی كه شروع ترم‌شان در بهمن ماه است نیز از نظر سلامت جسم، روح و روان و در تمام ابعاد مورد معاینه قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha