سلامت نیوز : رییس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به كمبود 30 درصدی اعتبار در تمامی پایگاه‌های انتقال خون كشور، ابراز امیدواری كرد كه این مشكل در بودجه سال آینده برطرف شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر غلامرضا توگه ، ضمن بیان این مطلب درباره پیشنهادات بودجه سال آینده سازمان انتقال خون عنوان كرد: در ستاد مركزی مشكل خاصی از نظر بودجه وجود ندارد اما پایگاه‌های ما در مراكز استان‌ها به اعتبارات ستادی وابسته هستند.

وی همچنین درباره كمبود نیروی انسانی در سازمان انتقال خون گفت: شاخص جهانی نیروی انسانی در انتقال خون به ازای هر 250 واحد كیسه‌ خونی، یك نفر تعیین شده اما در ایران این شاخص برابر 475 خونگیری برای هر نفر است.

توگه ادامه داد: با توجه به ذخیره سازی سالانه 2 میلیون كیسه خونی در پایگاه‌های انتقال خون، نیاز به حضور حدود 4 هزار نیروی انسانی دیگر وجود دارد كه این آمار تا سال 89 برابر 2500 بود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همكاری بخش‌های دولتی و تمهیدات در نظر گرفته شده بتوانیم در آینده به حد نصاب لازم برسیم. در حال حاضر نسبت به شاخص‌های جهانی عقبیم. البته قول‌های مساعدی در این خصوص داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha