یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4244

رئیس مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: تاكنون 112 شهر جهان به جامعه ایمن جهانی پیوسته اند و 3 شهر كاشمر، ارسنجان و شمیرانات نیز از ایران به این مجموعه می‌پیوندد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، محمد‌مهدی گویا امروز در یك نشست خبری درباره شانزهمین كنفرانس جهانی جامعه ایمن،‌ افزود: برگزاری این كنفرانس در ایران فرصت مناسبی است كه بتوانیم از تجربه جهان برای پیش‌گیری از حوادث استفاده كنیم و آگاهی خودمان را در این زمینه افزایش دهیم، كشورهای زیادی داوطلب برگزاری این كنفرانس بودند كه در نهایت از بین ایران و چین كشور ما انتخاب شد.
وی ادامه داد: كنفرانس جهانی جامعه ایمن هر سال چند شهر را كه اصول یك محیط ایمن را برای مردم خود رعایت می‌كند به عضویت جامعه ایمن جهانی در می‌آورد كه 3 شهر از كشور ما نیز نامزد ورود به این جامعه هستند، همكاری بین بخشی برای كنترل و پیشگیری از حوادث، داشتن برنامه دراز مدت و میان مدت و كوتاه مدت برای ارتقای سطح ایمنی زندگی مردم، برنامه‌ریزی ویژه برای گروه‌هایی كه بیش‌تر در معرض خطرند، ثبت تمام حوادث و مستندسازی، داشتن نظام ارزشیابی و تلاش برای تبدیل شدن به شبكه اطلاع‌رسانی در سطح كشور از جمله معیارهایی است كه برای عضویت در جامعه ایمن جهانی لازم است.
گویا اضافه كرد:‌ برگزاری این كنفرانس در ایران فرصتی تا از تجربیات جهانی و الگوهای موفق دنیا در كنترل و پیشگیری از حوادث استفاده كنیم و بدانیم كه چگونه می‌توانیم میزان این حوادث را در كشور كه عامل اول از دست رفتن امید به زندگی در ایران است كاهش دهیم.
وی گفت:‌ باید بدانیم كه تغییر قوانین چه نقشی در كاهش حوادث دارد، تأمین سلامت رانندگان و رعایت استانداردهای خودرو، جاده و رانندگی چقدر مؤثر است، چگونه می‌توانیم از تلفات و خسارات ناشی از حوادث طبیعی به خصوص زلزله كاست و از چه طریقی باید آگاهی‌های لازم را به گروه‌های مختلف جامعه منتقل كنیم.
رئیس مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: در این كنفرانس دو مؤسسه معتبر بین‌المللی كه در زمینه پیش‌گیری از حوادث تحقیقات برجسته دارند شامل دانشگاه كارولینسكای سوئد و انستیتو تكنولوژی هند حضور دارند كه فرصت مناسبی است تا از دانش آن‌ها استفاده كنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha