سلامت نیوز : از همان لحظه ای که گزارش مشکلات جسمی رویا دختر 18 ساله خوزستانی در خبرگزاری مهر منتشر شد، سیل محبت مردم ایران برای کمک به این دختر نیز آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رویا شیرالی دختر خوزستانی که از زمان تولد تا 18 سالگی، چهره اش دستخوش عارضه ای شده و فقر و فوت پدر نیز دست به دست هم داده و او را خانه نشین کرده به گونه ای که 18 سال است که فقط یک بار آن هم در شب از خانه به بیرون آمده و به پارک رفته است.

رویا که اکنون گرم و سرد روزگار را چشیده و در 18 سال سن خود سختی هایی به اندازه 60 سال را تحمل کرده روزگار خود را چنین به تصویر می کشد: دوست دارم درس بخوانم، کاره ای بشوم و به مقام بالا برسم. در این 18 سال از خانه بیرون نرفته ام. سال گذشته فقط یک بار به سینما و پارک رفته ام آن هم در شب ... در روز از طعنه های مردم می ترسم.
 
اجاره نشینی و فقر مشکلات این خانواده را دو چندان کرده است. با یک میلیون تومان در خانه ای نشسته اند و حالا نیز نه پولی برای اجاره دارند و نه توان پرداخت هزینه های آب و برق. مستمری اندک کمیته امداد نیز نتوانسته دردی از آنها را دوا کند اما با این وجود مادرش همچنان پیگیر مشکل دختر است.

مادر رویا می گوید: رویا از 12 سالگی مدام جلو آینه می رفت و صورتش را می دید. من با دست خالی چه می کردم. سه سال پیش هم او را تهران نزد پزشک بردم و گفتند هفت میلیون می خواهد تا عمل اش کنیم تا الان حتما هزینه های درمانش بیشتر شده. در اهواز هم نزد دکترهای مختلفی بردم و آنها هم همین حرف را می زدند.

اما وقتی این گزارش در خبرگزاری مهر و متعاقب آن برخی رسانه های کشور منتشر شد، سیل تمام نشدنی توجهات از سراسر ایران و حتی جهان به سمت این دختر سرازیر شد و پیگیری های مردم باور کردنی نبود.

در همان ابتدای انتشار این گزارش، مردم در تماسهای خود پیگیر ارتباط با این خانواده برای کمک به رویا شدند و برخی نیز برای دریافت شماره حساب وی، تماس گرفتند ولی مشکل اینجا بود که رویا هیچ شماره حسابی نداشت.
 
با کمک برخی خبرنگاران، رویا با مراجعه به شعبه ای از بانک مسکن، حسابی برای خود افتتاح کرد که شماره حساب آن بین مردمی که درخواست کمک داشتند منتشر شد ضمن اینکه از سوی موسسه خیریه جواد الائمه نیز حساب مشترکی برای رویا افتتاح شد تا هزینه های مخارج این دختر تامین شود.
 
رویا نماد نیکوکاری می شود
 موسسه خیریه نیز قول داد بعد از بهبود رویا، از وی به عنوان نمادی برای کمک به سایر بیماران و افراد محتاجی که وضعی شبیه رویا دارند استفاده خواهد شد و این حساب برای همیشه باز خواهند ماند تا بیماران این چنینی شناسایی و مردم کمکهای خود را به این حساب واریز کنند ولی در زمان حاضر این حساب تنها برای معالجه رویا و خلاصی وی از این وضعیت فعال است.
 
در این میان افرادی از مناطق مختلف نظیر آلمان نیز با خبرنگار مهر تماس گرفته و اعلام کردند حاضر است با مخارج خود رویا را در بیمارستانهای این کشور تحت درمان قرار دهد.
 
سفر رایگان به مشهد
 خانم دکتری از شهرستان مشهد تماس گرفت و گفت که می خواهد از وضع جسمی این دختر مطلع شود تا وی را به مشهد منتقل و عملیات درمانی وی را پیگیری کند. این دکتر وقتی متوجه شد قرار است رویا در اهواز معالجه شود، گفت: حاضر است بعد از بهبودی این دختر، کلیه هزینه های سفر و اقامت این دختر و مادرش را تقبل کند زیرا یکی از آرزوهای این دختر و مادر در این سالها، سفر به مشهد بوده است.
 
آغاز مقدمات اولیه برای درمان رویا
 در این میان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بعد از انتشار این گزارش، هفته قبل رویا را برای انجام معاینات اولیه به یکی از بیمارستانهای اهواز منتقل کرد تا بررسی های اولیه برای چگونگی انجام عمل جراحی روی صورت این دختر صورت بگیرد و احتمالا وی این هفته در یکی از بیمارستانهای اهواز درمان می شود.

رویا در انتظار دعای مردم
 رویا بعد از این اتفاقات خوشحال است زیرا قرار است وی نیز همانند سایر دختران همسن و سالش زندگی عادی داشته باشد هر چند وی از مردم می خواهد برایش دعا کنند.
البته هزینه های عمل جراحی و مراقبتهای بعد از آن سنگین است و رویا همچنان امیدوار به هموطنانش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha