یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 42451
سلامت نیوز : مصرف بیش از 3 فنجان چای به دلیل دریافت كافئین زیاد، قند و یا شكری كه همراه با چای مصرف می شود و همچنین كاهش جذب آهن موجود در مواد غذایی توصیه نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ معانی، كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌  روزانه بیش از یك میلیارد فنجان چای در دنیا مصرف می  شود و وجود كافئین، فلوئور و به خصوص آنتی اكسیدان ها و تانن ها از بروز برخی سرطان ها پیشگیری می كند و عادت به مصرف روزانه چای در كودكان می تواند به مرور باعث كم اشتهایی و كم آبی بدن در آنان شود.

وی در خصوص مصرف چای سبز گفت: مقدار آنتی اكسیدان موجود در برگ سبز چای بیشتر از چای سیاه بوده و خواص درمانی آن بیشتر است اثربخشی چای سبز زمانی است كه روزانه دو فنجان به صورت مستمر مصرف شود.

معانی در ادامه با اشاره به این كه چای سیاه پرطرف دار ترین و پرمصرف ترین گونه چای در دنیا است، ‌گفت: این چای به دلیل داشتن كافئین در رفع خستگی و خواب آلودگی موثر است و یك فنجان چای سیاه حدود 60 میلی گرم كافئین دارد.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ در خصوص چای های طعم دار اظهار داشت: این نوع از چای اگر مخلوط با میوه های خشك طبیعی یا ادویه (دارچین، هل) تهیه شده باشد دارای طعم خوب و خواص آنتی اكسیدانی مضاعف نیز خواهد بود، در صورتیكه فقط از اسانس میوه و یا ادویه ها استفاده شود مصرف زیاد آن توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha