سلامت نیوز : مدیرعامل كانون هموفیلی ایران گفت: برخی از بیماران هموفیلی كه درمان آنها نتیجه‌بخش بوده و هپاتیت C آنان درمان شده است به كبد چرب مبتلا شده‌اند بنابراین لازم است متولیان درمان كشور تمهیدات جدیدی برای مدیریت درمان كبد چرب این بیماران بیندیشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، احمد قویدل ، افزود: اندیشیدن تمهیدات جدید برای درمان كبد چرب بیماران هموفیلی از اهمیت بسیار زیادی برای حفظ سلامت آنان و بهبودی كامل این بیماران برخوردار است.

وی یادآور شد: متاسفانه تعداد زیادی از بیماران هموفیلی در دهه‌های 60 و 70 بر اثر مصرف فرآورده‌های خونی آلوده مبتلا به هپاتیت C شده‌اند. خوشبختانه تمام بیماران با حمایت دستگاه‌ قضایی و اقدامات مسئولانه وزارت بهداشت مشمول طرح‌های درمانی بیماری هپاتیت C قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل كانون هموفیلی ایران در ادامه گفت: وزارت بهداشت هزینه‌های آزمایشگاهی و مشاوره بیماران هموفیلی مبتلا به هپاتیتC را در این طرح تامین كرده‌است. این اقدامات منجر به درمان بالغ بر 55 درصد از این بیماران شده است و در حال حاضر نیز به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی افزود: درمان‌های جاری برای برخی از بیماران موثر نیست و یا بعد از پاسخ آنان به درمان، ویروس هپاتیت C دوباره در بدن این افراد فعال می‌شود. بیماران هموفیلی مبتلا به هپاتیت C در مواردی بار دیگر تحت درمان یك ساله قرار می‌گیرند و در برخی اوقات این درمان نتایج مطلوبی داشته است این در حالیست كه در حال حاضر بالغ بر 170 نفر از این بیماران نیازمند داروی جدیدی هستند كه لازم است به داروهای كنونی آنان اضافه شود.

مدیرعامل كانون هموفیلی ایران اضافه كرد: این دارو كه اواخر سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی FDA شده است را متخصصان كبد و گوارش ایران بررسی كرده‌اند و طی درخواست رسمی از وزیر بهداشت، ورود این دارو به ایران را تقاضا كرده‌اند.

وی در ادامه گفت: با وجود هزینه‌های سنگین این داروی جدید كه برای هر دوره درمانی آن نیاز به صرف بالغ بر40 میلیون تومان است، هنوز اقداماتی برای واردات آن صورت نگرفته است.

قویدل در پایان اظهار كرد: وضعیت روحی اغلب بیماران هموفیلی كه درمان هپاتیت C آنان ناموفق بوده، نامطلوب است و حتی زندگی عادی آنان دچار اختلال شده است به گونه‌ای كه در موارد متعدد تشكیل خانواده با موانع زیادی مواجه شده است بنابراین امیدواریم وزارت بهداشت داروی موردنیاز این بیماران را تامین كند. البته برخی از آنان دارای احكام قضایی هستند كه طی آن قوه قضاییه وزارت بهداشت را مكلف به تامین داروی آنان می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha