سلامت نیوز : متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: پوشیدن كفش های تنگ، پاشنه بلند و باریك موجب بروز بیماری دردناك 'ناخن های گازانبری' است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا  'غلامحسین غفارپور'  افزود: در بیماری پوستی ناخن گازانبری، ناخن از حالت مستطیلی به حالت مثلثی شكل و نوك تیز تغییر شكل می دهد و انحنای زیاد این ناخن ها موجب فرورفتن ناخن در گوشت پا می شود.

وی خاطرنشان كرد ناخن های گازانبری یكی از شایع ترین بیماری های ناخن میان افراد جامعه است اما هنوز میزان شیوع آن برآورد نشده است.

این استاد دانشگاه در عین حال اظهار داشت: ناخن های گاز انبری ممكن است بطور ارثی از دوران كودكی همراه فرد باشند اما در سنین 20 تا 30 سال ، شدت این بیماری به اوج خود می رسد.

غفارپور با بیان اینكه این بیماری همچنین بین زنان 30 تا 50 سال شایع است، گفت: فشار به ناخن موجب تغییر شكل ناخن می شود.

وی افزود: پیش از این تصور می شد علت بروز این بیماری رویش ریشه كج ناخن است كه هنگام رشد حالت لوله ای شكل پیدا می كند.

این متخصص پوست كه تحقیقاتی در این زمینه انجام داده است، ادامه داد بر اساس این پژوهش ها سطح پشتی آخرین استخوان انگشت شصت پا، ناهمواری های زیادی همانند یك جاده پله ای دارد و بستر ناخن ، براثر فشارهای وارد به آن، به تدریج زخمی، پیر و كوچك می شود.

وی خاطرنشان كرد پیش از این برای درمان بیماری ناخن های گاز انبری، ناخن را می كشیدند و فرد دیگر ناخن نداشت اما اكنون با استفاده از روش ابداعی می توان دوباره ناخن های سالمی داشت و حالت مثلثی ناخن دوباره به حالت مستطیل برگردانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha