سلامت نیوز : یک تیم پژوهشگران تونسی موفق شدند که داروی جدیدی را برای درمان بیماری سالک تولید کنند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رادیوی تونس امروز اعلام کرد: یک تیم از پژوهشگران توانستند داروی جدیدی را در قالب پماد برای درمان بیماری سالک تولید کنند.

برپایه این گزارش، این کشف دارویی بعد از تحقیقات مشترک 11 ساله انستیتوی پاستور تونس و مرکز توسعه فعالیت های پزشکی آمریکا حاصل شد.

این رادیو افزود: مراحل پروژه در جلسه‌ای کاری با عبداللطیف المکی وزیر بهداشت تونس با حضور تیم پژوهشگران به ریاست الهاشمی، مدیر کل انستیتوی پاستور تونس و کینیت برترام نماینده مرکز توسعه فعالیت های پزشکی آمریکا مطرح و بررسی شد.

در این جلسه نتایج پروژه و امکانات موجود برای ساخت داروی یاد شده بعد از آزمایش موفقیت آمیز آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لیشمانیوز جلدی‌ یا سالک‌ عفونت‌ ناشی‌ از انگل‌ لیشمانیا است‌ که با یک‌ ندول ‌کوچک‌ شروع‌ و اغلب‌ زخمی‌ می‌شود.

این‌ بیماری‌ در بسیاری‌ از کشورهای ‌گرمسیر به‌ صورت‌ بومی‌ دیده‌ می‌شود که شایعترین‌ محل‌ ضایعات‌ در نواحی‌ باز بدن‌ به خصوص‌ صورت‌ است‌.

بیماری‌ سالک‌ در بسیاری‌ از کشورهای‌ مناطق‌ حاره‌ و تحت‌ حاره‌ شیوع‌ دارد و بیماری‌ در نقاط مختلف ‌آسیا نظیر چین‌، سوریه‌، عربستان‌، عراق‌، ایران‌، فلسطین‌، قفقاز و جنوب‌شرقی‌ روسیه‌، پاکستان‌، افغانستان‌ و هند شایع‌ است‌. همچنین‌ از کشورهای‌ اطراف‌ مدیترانه‌ و کشورهای‌ آفریقایی‌ موارد متعددی‌ از بیماری‌ گزارش ‌می‌‌شود.

از کانونهای‌ مهم‌ بیماری‌ در ایران‌ نواحی‌ مرزی‌ در مرز ترکمنستان‌، ناحیه‌ سرخس‌، لطف‌ آباد، ترکمن‌ صحرا، منطقه‌ اسفراین‌ در استان‌ خراسان‌، خوزستان‌، قم‌، کاشان‌، طبس‌ و به خصوص‌ مهمترین‌ کانون‌ اصفهان‌ آن هم‌ در ناحیه‌ شرق‌، شمال‌ (شهرستان ‌برخوار و میمه‌)، شمال‌ شرق ‌(شهرستانهای‌ اردستان‌، نطنز، آران‌ وبیدگل‌ و کاشان‌) است که‌ از مناطق‌ بومی‌ کشور است‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha