سلامت نیوز : پژوهشگران دریافتند که مصرف شیر بی چرب غنی شده باعث کاهش دردهای ناشی از بیماری نقرس می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، تحقیقات جدید نشان داد: مصرف شیر بی چرب غنی شده شدت بروز ورم های دردناک ناشی از بیماری نقرس را که نوعی التهاب مفاصل است، کاهش می دهد.

این تحقیقات 120 بیمار را مورد بررسی قرار داد که دست کم هر 4 ماه مفاصل آنها دوبار ورم می‌کرد.

این افراد به 3گروه تقسیم شدند به گروه اول شیر لاکتوز، به گروه دوم شیرخشک بی چربی و به گروه سوم شیرخشک بی چربی غنی شده با پروتئین گلیکو- ماکرو- پپتید داده شد.

نتایج این تحقیقات نشان داد: شدت بروز ورم ها در 102 بیماری که شیر بی چرب غنی شده مصرف کردند نسبت به دیگران کاهش یافت و همچنین سطح اسید اوریک خون و درد آنها کم شد.

تحقیقات پیش از این نیز خطر زیاد ابتلا به بیماری نقرس در افراد مصرف کننده فرآورده های شیری را نشان داده بود.

نقرس یکی از انواع بیماری های ورم مفاصل است که با درد همراه است.

نقرس بر اثر افزایش اسید اوریک در خون به وجود می آید. یکی از عوامل افزایش دهنده اسید اوریک، دریافت زیاد مواد غذایی حاوی اسید آمینه "پورین" است.

اسید اوریک اضافی موجود در خون به شکل کریستال هایی در مفاصل ته نشین شده و باعث قرمزی، متورم و گرم شدن، درد و التهاب یک یا چند مفصل می شود که بیشتر در انگشت شست پا، پاشنه پا، قوزک پا، زانو و آرنج ظاهر می شود.

حدود 95 درصد از مردان و 5 درصد از زنان دچار نقرس می شوند. زنان قبل از یائسگی، جزو گروه درگیر با نقرس هستند.

عواملی که موجب افزایش اسید اوریک و ایجاد نقرس می شوند شامل افزایش تولید اسید اوریک به وسیله بدن، کاهش خروج اسید اوریک توسط کلیه ها، افزایش دریافت غذاهای پورین، بیماری های حاد، ضربه روحی، جراحی، تب، کمبود آب بدن، خوردن بیش از حد شام ومصرف بعضی از داروها مانند آسپرین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha