اورژانس تهران با ارائه آماری از تعداد بیماران مراجعه كننده به بیمارستانهاو مراكز اورژانس در هفته اخیربه زائرین و كاروانهایی كه از راه‌های دور و نزدیك قصد عزیمت به حرم مطهر امام را دارند، توصیه‌هایی را ارائه كرده است.

طی هفته گذشته تعداد كل تماس با اورژانس 115 تهران 90هزار و 263 مورد بود كه از این تعداد، تماسهای مفید درمانی 21هزار و 635 مورد و تعداد كل موارد ماموریت با آمبولانس 5هزار و 738 مورد گزارش شده است. همچنین تعداد موارد انتقال به بیمارستان 2 هزار و117مورد و تعداد موارد درمان سرپایی 2 هزار و 342مورد گزارش شده است.

 در این هفته موارد قلبی و عروقی 830 مورد، موارد تصادفی ‌895 مورد، و موارد تنفسی 374 مورد گزارش شده است. همچنین تعداد كل ماموریت‌های هوایی اورژانس تهران 15 مورد بوده است.در هفته گذشته بنا به گزارش اورژانس 115 بیمارستانهای لقمان،‌ هفتم تیر، حضرت رسول، شهدای تجریش، فیاض‌بخش، و امام حسین بیشترین آمار پذیرش بیماران اورژانسی را داشتند.اما در آستانه فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و به منظور افزایش ضریب سلامت میهمانان و زائران حرم، كمیته بهداشت و درمان با مسئولیت مركز اورژانس تهران (به عنوان نماینده وزارت بهداشت و درمان) و با همكاری دانشگاه‌های علوم پزشكی و كلیه سازمانها و ارگانهای اداری، بهداشتی و درمانی كار خود را آغاز كرده است.

در همین ارتباط اورژانس تهران به زائرین و كاروانهایی كه از راه‌های دور و نزدیك قصد عزیمت به حرم مطهر امام را دارند، توصیه‌هایی را ارائه كرده است:1) از آنجا كه عموما كاروان‌ها توسط آمبولانس و تیم بهداشتی، درمانی همراهی می‌شوند، در صورت بروز هر نوع ناراحتی و مشكل، می‌توانند به این افراد مراجعه نمایند و ضمنا مسئولان كاروانها توجه داشته باشند كه پس از رسیدن به منطقه حرم آمبولانس از كاروانها جدا شده و برای پوشش درمانی هرچه بهتر در شبكه امدادی از پیش طراحی شده در پیرامون حرم مستقر می‌شوند.

2) پیشگیری از حوادث رانندگی، مسمومیت‌های خوراكی و گرمازدگی باید مورد توجه كاروانها باشد. به همین منظور كتابچه راهنمایی نیز از سوی مركز اورژانس تهران چاپ شده كه در اختیار زائرین قرار خواهد گرفت.

3) كسانی كه سابقه بیماری‌های قلبی دارند، پیش از عزیمت با پزشك خود مشورت كنند و ضمنا داروهای تخصصی مورد نیاز خود را به اندازه كافی به همراه داشته باشند.
4) از آنجا كه در خصوص مصرف آب آشامیدنی و یخ بهداشتی و سالم در محوطه حرم تدابیر مناسبی اندیشیده شده، هنگام مصرف آب از قابل شرب بودن آن اطمینان حاصل شود.

5) از آنجا كه تیم‌های مجهز بهداشتی،‌ درمانی و امدادی به طور هماهنگ در سطحی گسترده در محدوده حرم مطهر و مناطق مجاور و اتوبانهای اطراف آن ساماندهی و مستقر شده‌اند، میهمانان در صورت بروز هر‌گونه مشكل می‌توانند از خدمات این افراد استفاده كنند ضمن آنكه در این ایام كلیه زائرین تحت پوشش كامل خدمات بیمه‌ای و درمانی قرار دارند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha