متخصص علوم رفتای و آسیب های اجتماعی گفت: 66 درصد کودک آزاری ها از سوی مردان انجام می شود.

سلامت نیوز: متخصص علوم رفتای و آسیب های اجتماعی گفت: 66 درصد کودک آزاری ها از سوی مردان انجام می شود.

دکتر مجید ابهری در گفت و گو با پانا با بیان اینکه براساس آمارهای به دست آمده از سوی مرکز استراتژی تحقیقات آریا 66 درصد کودک آزاری ها از سوی مردان اعمال می شود اظهار داشت: این درحالیست که دختران بیش از پسران در معرض کودک آزاری قرار می گیرند علاوه بر آن 25 درصد کودک آزاری ها در خانواده های طلاق اتفاق می افتد.

بیش از 90 درصد کودک آزاری ها در محیط خانه اتفاق می افتد
وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که در مقابل یک مورد کودک آزاری که فاش می شود حداقل 20 مورد دیگر پنهان می ماند. از طرفی تحقیقات نشان می دهد بیش از 90 درصد کودک آزاری ها در محیط خانه اتفاق می افتد و این در حالی است که پدران با 5/48 درصد، بالاترین و پس از آن مادران با 8/23 درصد در ردیف بعدی عوامل کودک آزاری جسمانی در خانواده های کودک آزار قرار دارند.
به گفته ابهری آزارهای جسمانی معمولا توسط پدر یا مادر و یا هردو و یا ناپدری و نامادری انجام می شود و در صورتهای مختلف فرد آزاد دهنده گرفتار اعتیاد است که این آسیب نیز مجموعه ای از ناهنجاریهای روحی و رفتاری است.

 لایحه حمایت از کودکان هرچه سریعتر تصویب شود
این آسیب شناس اجتماعی با اشاره به اینکه ایران به عنوان امضا کننده سند دفاع از حقوق کودکان در جهان و یکی از اعضای کنوانسیون دفاع از حقوق کودک موظف به ایفای نقش قانونی خود است تاکید کرد: آسیب شناسان اجتماعی معتقدند برای پیشگیری از کودک آزاری و همچنین برخورد با این موارد که آمار آن در سال جاری افزایش پیدا کرده است باید لایحه حمایت از کودکان در معرض آسیب که از سوی قوه قضائیه و بهزیستی به دولت ارائه شده هرچه سریعتر به تصویب برسد تا دیگر شاهد وقوع مواردی اینگونه در کشور نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha