سلامت نیوز : یک فلوشیپ اکولوپلاستیک گفت: اکثر بوتاکس‌های موجود در بازار قاچاق است یا در شرایط غیر استاندارد نگهداری می‌شوند و توسط برخی پزشکان عمومی تجویز می‌شود که عوارض خطرناکی از جمله کوری و تخریب چهره را در پی دارند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، نسرین رفعتی ،‌ درمورد عمده عمل‌های جراحی زیبایی چشم اظهار داشت: بوتاکس باید حتماً در یک درجه حرارت پائین نگهداری و با یخ حمل شود. آیا قاچاقچیان به شرایط نگهداری ماده‌ای که غیرقانونی وارد شده توجه می‌کند.

 وی عمده عمل‌های جراحی زیبایی چشم را شامل عمل افتادگی پلک، چین و چروک‌هایی که مانع دید می‌شود و چروک‌های عمیق دور چشم که جزء جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود اعلام کرد.

 عمل‌های جراحی زیبایی چشم در سنین پایین خطرناک است

وی افزود: منهای مواردی که مادرزادی است و جنبه درمانی دارد بقیه ین عمل‌ها به زیبایی‌خواهی مردم برمی‌گردد؛ همچنین با پدیده‌های وابسته به سن که معمولاً تا 40 یا 45 سالگی اتفاق نمی‌افتد و دلیلی برای اصلاح آن در سنین 20 تا 30 سالگی نیست مواجه هستیم.

وی گفت: موج ایجاد شده در این زمینه بسیار نگران کننده است چرا که انجام عمل‌های جراحی زیبایی چشم در سنین پایین بسیارخطرناک است.

این فلوشیپ اکولوپلاستیک تأکید کرد: به نظر چشم و هم‌چشمی در این مسئله بسیار دخیل است، قبلاً کشیدن پوست پلک و برطرف کردن چروک دورچشم بین خانم‌ها شایع بود اما در حال حاضر در بین آقایان نیز در حال رواج است و بسیاری از افراد حاضرند به خاطر زیبا شدن هر ریسکی را بپذیرند.

بسیاری از بوتاکس‌های موجود در بازار فاسد است

وی ادامه داد:‌ طبق قانون کسی حق ندارد بوتاکس را از طریق وزارت بهداشت و درمان وارد کند، این موادی را که در بازار می‌بینید "دیسپورت" است که ضعیف شده بوتاکس است؛ این ماده فقط از مبادی قانونی وارد می‌شود، اما اشکال این است که بوتاکس باید حتماً در یک درجه حرارت پائین نگهداری و با یخ حمل شود. آیا قاچاقچیان به شرایط نگهداری ماده‌ای که غیرقانونی وارد شده توجه می‌کند.

فاجعه‌ استفاده از بوتاکس‌های فاسد
این متخصص جراحی پلاستیک چشم اضافه کرد:‌ همین موضوع باعث انواع آلرژی‌ها و عفونت‌های متعددی شده‌ است و متأسفانه در این زمینه فاجعه‌ای در حال به وقوع پیوستن است. به اسم زیبایی پزشکان عمومی که متاسفانه تخصصی در این زمینه ندارند، وارد این عرصه شده‌اند. البته اگر کسی می‌تواند عوارض کار خود را درمان کند بنابراین می‌تواند وارد این عرصه شود.

وی ادامه داد: تزریق ماده ‌دیسپورت چون جنبه زیبایی دارد و از طرف بیمه‌ها حمایت نمی‌شود حدود 400 هزار تومان هزینه دارد. افراد با درآمد پائین مراجعه می‌کنند و با پرداخت 20 هزار تومان هزینه بوتاکس را جهت تزریق غیرقانونی می‌دهند. این آمپول‌ها با قیمت گزاف و عوارض زیاد تزریق می‌شود.

عفونت‌ها ارمغان دخالت پزشکان عمومی در تزریق بوتاکس
رفعتی درباره عوارض بوتاکس گفت: انواع عفونت‌ها، آلرژی، چسبندگی، گودی و برآمدگی از عوارض بوتاکس های غیر مجاز و توسط  افراد غیر مجاز است. متأسفانه عوارض چشمی این مواد به نابینایی فرد ختم می‌شود که غیرقابل بازگشت است. در حقیقت شخصی که قرار بود زیبا شود حالا چهره تخریب شده‌ای دارد و پزشک عمومی که این تزریق را انجام داده  هم پاسخگو نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha