به گزارش سلامت نیوز: بیش از یک چهارم مردم جهان بر این اعتقادند که ابتلا به سرطان از تقدیر و سرنوشت است اما استعمال دخانیات و چاقی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان است.

استعمال دخانیات از عوامل اصلی ابتلا به سرطان است
 به نقل از پایگاه خبری BBC؛ زنان بیشتر از مردان موقعیت و شانس های زندگی  خود را برگرفته شده از سرنوشت و تقدیر می دانند و این عقیده در بین سیگاری ها 50 درصد بالاتر از کسانی است که مصرف دخانیات ندارند.
محققان انگلیسی 4000 نفر از مبتلایان به سرطان را مورد بررسی قرار می دهند و از آنها سوال شد که آیا می توانستند جلوی ابتلا به سرطان را بگیرند یا این امر خارج از حیطه اختیار آنها است.  27 درصد از این افراد  ابتلا به این بیماری را از تقدیر بی چون و چرای خود می دانستند که از این بین افراد 43 درصد از مناطق محروم و 14 درصد از مناطق پیشرفته بودند.
این گزارش می افزاید اگرچه استعمال دخانیات و چاقی مفرط از مواد افزایش خطرابتلا به سرطان است اما 34 درصد از سیگاری ها و 36 درصد از افراد چاق مبتلا به سرطان بیماری را برگرفته شده از سرنوشت خود می دانند.
اما مطالعات نشان می دهد که عدم استعمال دخانیات ـ دوری از آفتاب ـ انجام حرکات ورزشی ـ معاینات پزشکی بدن ـ مصرف نکردن الکل ـ داشتن رژیم غذایی مناسب و مصرف زیاد  سبزیجات و میوه ها همگی از راه های کاستن خطر ابتلا به این بیماری مهلک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha