دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 42526
سلامت نیوز:  شما به خاطر اینكه از شر خاك و آلودگی‌های خانه‌تان راحت شوید، سراغ جاروبرقی‌ها می‌روید و اگر بخواهید مثل آدم‌های خیلی تمیز رفتار كنید، هفته‌ای چند‌بار گوشه‌گوشه خانه‌تان را جارو برقی می‌كشید اما دست نگه دارید.
 به گفته webmd جارو‌برقی آن‌طور كه فكر می‌كنید خانه را تمیز نمی‌كند. محققان به تازگی دریافته‌اند كه برخی جارو برقی‌ها به جای تمیز‌كردن خانه گرد و خاك را دوباره به هوا برمی‌گردانند و در خانه به جریان می‌اندازند و از این طریق موجب می‌شوند كه شما دچار آسم یا آلرژی و حتی عفونت اندام‌های گوارشی شوید.

محققان به شما توصیه می‌كنند كه از جارو‌برقی‌هایی با مدل جدید‌تر استفاده كنید و با به‌كار گرفتن انواع قدیمی و ارزان‌قیمت این وسیله، خودتان را با هزار‌و‌یك دردسر دیگر كه از كثیف‌بودن خانه خطرناك‌ترند، درگیر نكنید. این محققان می‌گویند كه نیازی نیست همین حالا جارو برقی قدیمی‌تان را از خانه بیرون كنید، بلكه می‌توانید تا وقتی كه نوع بهتری از آن‌را تهیه كنید، راه‌های دیگری را امتحان كنید. مثلا افرادی كه مبتلا به آلرژی هستند را وقت جارو‌برقی ‌كشیدن از خانه بیرون ببرید یا این‌كه بسیاری از وسایل قابل شست‌و‌شو را به‌جای جارو‌كشیدن هرازگاهی با آب بشویید.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha