متأسفانه مواد مخدر صنعتی به‌ویژه مواد اولیه این مخدرها به‌صورت قاچاق از مرزها وارد کشور می‌شود و در لابراتوارها تکثیر می‌شوند.

سلامت نیوز: نایب رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس، با اشاره به افزایش نگران‌کننده گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی، گفت: متأسفانه مواد مخدر صنعتی به‌ویژه مواد اولیه این مخدرها به‌صورت قاچاق از مرزها وارد کشور می‌شود و در لابراتوارها تکثیر می‌شوند.

 انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی، افزود: افزایش گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی ریشه در توطئه‌های کشورهای استکباری دارد، از این رو هم‌اکنون در جامعه مواد صنعتی به‌وفور و با قیمت ارزان یافت می‌شود، اما مواد مخدر سنتی قیمت گرانی دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که علت اصلی گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی، القاعات بیهوده در جوانان است، گفت: هم‌اکنون این مواد در میان جوانان به‌عنوان مواد انرژی‌زا، نشاط‌آور، تحرک‌زا شناخته می‌شود، این در حالی است که مواد مخدر صنعتی به‌شدت اعتیادآور است.

وی با تأکید بر این که استفاده از مواد مخدر صنعتی در میان جوانان، آسیب‌های زیادی را برای بدن به‌دنبال دارد، یاد‌آور شد: در ابتدا، تأثیر مواد صنعتی با افزایش توانایی‌های جسمی و فکری همراه است اما برای رسیدن به این حال ظاهرآ خوب مقدار مصرف و یا تعداد دفعات مصرف افزایش یافته در چنین حالتی شخص مصرف‌کننده دچار زود رنجی، حمله‌های خشم، شک و تردید عصبی، افکار وهمی و توهمات شنیداری و دیداری می‌شود.

محسنی‌بندپی، قوانین موجود برای مبارزه با تولید و مصرف مواد مخدر صنعتی را خوب ارزیابی کرد و گفت: در سال ۸۹ قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح شد که مهم‌ترین آثار این قانون درباره مواد روانگردان بود.

وی ادامه داد: در این اصلاحیه خلأ ناشی از خفیف بودن مجازات مواد روان‌گردان رفع شده و مجازات آنها مانند هروئین و مرفین در نظر گرفته شده است، بر این اساس کسانی که اقدام به هر نوع قاچاق، ورود و خروج، حمل، نگهداری، تولید و خرید فروش مواد مخدر صنعتی کنند، در صورتی که وزن مواد ۳۰ گرم به بالا باشد، مجازات آنها اعدام است.

نایب رئیس اول فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس، بر توسعه، تولید و واردات مواد مخدر صنعتی جدید از سوی قاچاقچیان تأکید کرد و افزود: متأسفانه مواد مخدر صنعتی به‌ویژه مواد اولیه این مخدرها به‌صورت قاچاق از مرزها وارد کشور می‌شود و در لابراتوارها تکثیر می‌شوند.

این نماینده مجلس هشتم، همچنین بر تمرکز و دقت دستگاه‌های قضایی و انتظامی بر جمع‌آوری لابراتوارهای تولید مواد مخدر صنعتی و دستگیری تولیدکنندگان این مواد تأکید کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، آموزش را یکی از راه‌ها برای کاهش گرایش جوانان به مواد مخدر خواند و یاد‌آور شد: متأسفانه موضوع آموزش یکی از مواردی است که در دستگاه‌های آموزشی به‌ویژه مدارس مغفول مانده  و مسئولان این آموزشگاه علت آموزش ندادن به دانش‌آموزان را ریختن قبح استفاده از این مواد می‌دانند.

متامفتامین (Methamphetamine)  ماده‌ای مخدر شیمیایی و مصنوعی استو یک محرک قدرتمند و مخرب است، این مواد یک محرک اعتیادآور بسیار قوی با  تأثیر شدید بر روی سیستم عصبی است که به نام‌های کریستال، شیشه و یخ نیز شهرت دارد و به شکل دانه‌های کریستالی شفاف به صورت پودر یا تکه‌ای به‌فروش می‌رسد، شیشه با موادی ارزان قیمت و به سادگی در لابراتوارهای غیرقانونی و زیرزمینی بروشی فوق العاده خطرناک تولید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha