سلامت نیوز : یك متخصص ارتوپدی با بیان این كه دردهای شانه در افراد سالمند به سمت آسیب‌های رباط اطراف شانه می‌رود، گفت: علت بروز این ناراحتی‌ها در شانه اغلب به دنبال افزایش سن و تغییرات عروقی در تاندون اطراف شانه رخ می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دكتر سهیل مهدی‌پور ، درباره دردهای شانه اظهار كرد: دردهای شانه هم در گروه سالمندان و هم در میان جوانان مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: ناراحتی‌های شانه در جوانان به دنبال ناپایداری‌های جزئی و كلی شانه نظیر دررفتگی‌های مكرر یا پارگی‌های واشری كه در مفصل قرار دارد ایجاد می‌شود. البته گاهی تنها احساس درد و ناامنی در شانه بیمار به وجود می‌آید كه بیشتر در وزشكارها قابل مشاهده است.

دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و آسیب‌های ورزشی، خاطرنشان كرد: این امكان وجود دارد گیر كردن‌های ثانویه در مفاصل نیز به علت پوزیشن‌های مختلفی كه در ورزش‌های حرفه‌ای چون تنیس، والیبال، بدمینتون و مانند آن وجود دارد نیز رخ دهد.

وی درباره دردهای شانه در افراد سالمند نیز توضیح داد: دردهای شانه در افراد سالمند به سمت آسیب‌های رباط اطراف شانه می‌رود كه علت آن ورزش نیست و اغلب به دنبال افزایش سن و تغییرات عروقی در تاندون اطراف شانه رخ می دهد.

مهدی‌پور ادامه داد: به همین خاطر ممكن است سالمندان به تدریج دچار سایش و پارگی تاندون اطراف شانه نیز شوند.

این متخصص ارتوپدی درباره دردهای شانه در كاربران رایانه اظهار كرد: افرادی كه با رایانه كار می‌كنند ممكن است به لحاط طرز نشستن پشت میز و نحوه به كارگیری اندام‌ها، دچار عدم تقارن عضلات با یكدیگر شوند. البته اگر به صورت اصولی و صحیح از رایانه استفاده و پشت میز بنشینند كمتر دچار دردهای شانه و خستگی‌های موضعی می‌شوند.

وی با بیان این ‌كه بد نشستن موجب ایجاد گرفتگی‌های عضلانی و دردهای اطراف استخوان كتف می‌شود، عنوان كرد: لازم است افرادی نظیر كارمندان ادارات و بانك‌ها در فواصل زمانی مناسب در حین كار، تمرینات كششی ساده انجام دهند تا دچار انقباض موضعی عضلات نشوند.

وی درباره مصرف «استروئید»‌ها در درمان ناراحتی‌های شانه گفت: مصرف استروئید در داخل مفصل شانه و در التهاباتی كه هنوز منجر به پارگی نشده‌اند، می‌تواند مورد استفاده داشته باشد كه آن هم به نظر پزشك بستگی پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha