سلامت نیوز : یک فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: عوارض ناسازگاری به خون تزریقی که به مرور زمان باعث بروز واکنش‌های خونی می‌شود گاهی به قدری افزایش می‌یابد که حتی بیمار نمی‌تواند تزریق دوباره داشته باشد و پیدا کردن خون‌ سازگار نیز برای بیمار مشکل‌ساز و سخت می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ آزیتا آذرکیوان در حاشیه ششمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران اظهار داشت: بیماران تالاسمی بیشترین متقاضیان تزریق خون را تشکیل می‌دهند، این بیماران به صورت مداوم نیازمند تزریق خون هسنتند و این تزریق حیات‌بخش زندگی آنان است ولی تزریقات مکرر دارای عوارض بالایی است.

وی تصریح کرد: یکی از این عوارض ناسازگاری به خون تزریق شده است که به مرور زمان باعث بروز واکنش‌های خونی بر فرد می‌شود ولی گاهی به قدری افزایش می‌یابد که حتی بیمار نمی‌تواند تزریق دوباره داشته باشد و پیدا کردن خون‌ سازگار نیز برای بیمار مشکل‌ساز و سخت می‌شود.

آذرکیوان عنوان کرد: به همین دلیل شناسایی این عارضه در درمان و پیشگیری به خصوص برای بیمارانی که وابسته به تزریق خون هستند بسیار ضروری و مهم است.

کودکان زیر 15 سال بیشترین مبتلایان سرطان خون
احمد تمدنی فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان کودکان همچنین در ادامه ششمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در بخش خون و سرطان بیمارستان امیرکلا وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بابل تعداد 420 کودک مبتلا به سرطان‌های مختلف طی 17 سال از بدو تأسیس بخش خون این بیمارستان تحت بررسی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: نتایج این بررسی‌ها نشان داد که بیشترین موارد ابتلا به سرطان در کودکان زیر 15 سال سرطان خون است و سرطان‌های مربوط به سیستم عصبی و لنفوم‌ها در درجات بعدی قرار دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکید کرد: مهمترین مشکلات موجود در بخش مراقبت‌های خونی را بیشتر اعم از امکانات پیشرفته برای بررسی پاتولوژیست‌ها تشکیل می‌دهد که اکثر پزشکان بابل مجبور هستند با ارسال نمونه‌ها به تهران این اقدام را انجام دهند.

همچنین گران بودن بعضی از داروها باعث ایجاد مشکلاتی برای خانواده‌ها می‌شود و این مسئله نیز در طول درمان تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha