دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 42590
سلامت نیوز : دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ازدیاد یکی از اخلاط چهارگانه موجب بروز خارش می‌شود، به عنوان مثال ازدیاد خلط صفرا و خلط بلغم شور می‌تواند موجب بروز خارش شود.
 
 به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس ، محمود خدادوست اظهار داشت: در طب سنتی ایران پوست بدن یکی از راه‌های دفع مواد زائد است که عرق کردن موجب خروج سموم از پوست می‌شود.

وی ادامه داد: سیستم هوشمند بدن تلاش می‌کند، مواد زائدی که در بدن جمع شده است را از بدن خارج کند چرا که این مواد زائد به اعضای رئیسه بدن که قلب، کبد و مغز است، آسیب می‌رساند و بهترین راه دفع مواد زائد از طریق پوست است.

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه خارش یکی از مسائل بسیار آزار دهنده است، بیان داشت: خارش به این دلیل است که ماده‌ای مزاحم از بدن در حال خارج شدن است و سیستم هوشمند بدن سعی دارد که آن را از بدن دفع کند.

خدادوست بیان داشت: ازدیاد یکی از اخلاط چهارگانه موجب بروز خارش می‌شود، به عنوان مثال ازدیاد خلط صفرا و خلط بلغم شور می‌تواند موجب بروز خارش شود.

وی عنوان کرد: فرد قسمتی از بدن که دچار خارش شده را می‌خاراند، به دلیل اینکه منافذ پوست باز شده و بخارات مزاحم دفع می‌شود و پس از خاراندن احساس خوبی می‌کند.

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان می‌کند: افراد می‌توانند برای از بین بردن خارش بدنشان کبد خود را اصلاح کنند و از موادی که موجب پاکسازی بدن می‌شود، استفاده کنند.

مصرف مواد ملینی مانند خاکشیر، بارهنگ و اسفرزه برای پاکسازی کبد بسیار مؤثر است و مصرف روزانه 3 استکان عرق کاسنی و شاتره می‌تواند به اصلاح کبد کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha