سلامت نیوز : رییس انجمن دیابت گفت: اختلال خواب می‌تواند باعث ابتلا به دیابت شود و یا كنترل این بیماری را دشوار كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دكتر اسدالله رجب ، افزود: كم خوابی باعث دچار شدن بیمار به استرس می‌شود و در نتیجه هورمونی در بدن او ترشح می‌شود كه افزایش قند خون را در پی دارد.

وی درباره قرص انسولین گفت: قرص انسولین در هیچ كشوری ساخته نشده است چون مصرف انسولین به شكل قرص، باعث ورود انسولین به معده می‌شود این در حالیست كه انسولین باید وارد روده باریك شود تا از این طریق جذب بدن شود.

رییس انجمن دیابت در ادامه با بیان اینكه پیوند لوزالمعده برای افرادی كه فقط به دیابت مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود، اظهار كرد: افرادی كه تحت عمل جراحی پیوند لوزالمعده قرار گرفته‌اند لازم است كه برای پس زده نشدن پیوند دارو مصرف كنند این در حالیست كه دیابت را با قرص و انسولین می‌توان كنترل كرد.

وی تاكید كرد: پیوند لوزالمعده از 40 سال پیش در دنیا انجام می‌شود اما انجام این پیوند برای بیمارانی كه فقط به دیابت مبتلا هستند از نظر اخلاقی هم پسندیده نیست چون دیابتی‌ها می‌توانند با مصرف قرص و انسولین به زندگی خود ادامه دهند. اما پس از عمل پیوند باید از داروهایی استفاده كنند كه عوارض آن از درمان‌های متداول دیابت بیشتر است.

رجب در پایان تصریح كرد: در پیوند لوزالمعده بخشی از این عضو برداشته می‌شود و معمولا این عمل جراحی برای بیمارانی انجام می‌شود كه پیوندهای دیگر نیز برای آنان صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha