افزایش وزن ناخواسته و جذب ناکافی ویتامین ها با افسردگی ارتباط دارد

سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: افزایش وزن ناخواسته و جذب ناکافی ویتامین ها با افسردگی ارتباط دارد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، فروزان صالحی اظهار داشت: عوامل تغذیه ای نقش مهمی در بروز افسردگی دارند و کسانی که دچار افسردگی هستند عمدتاً تغذیه نامناسبی داشته و در معرض خطر بیشتری هستند.

وی افزود: هنگامی که فردی دچار افسردگی باشد،‌ سطح انرژی در وی کمتر از حد معمول است و اشتیاق و اشتها برای غذا خوردن در او از بین رفته و در نتیجه تغذیه فرد دچار اختلال می‌شود.

صالحی تصریح کرد: افرادی که بیشتر در معرض این خطرات هستند،‌ افراد مسنی هستند که تنها، زندگی می کنند و یا کسی آنها را تشویق به خوردن مواد غذایی مناسب نمی‌کند.

وی با بیان اینکه کمبود برخی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3 حالت افسردگی را تشدید می‌کند،‌ گفت: کمبود این مواد در رژیم غذایی می تواند افراد را مستعد افسردگی کند که غذاهای دریایی به ویژه ماهی های چرب، تخم مرغ های غنی شده با امگا 3،‌ روغن کانولا، گردو و سویا از منابع غذایی این گروه هستند.

به گفته این متخصص تغذیه، سطح اسید فولیک در خون برخی از افراد مبتلا به افسردگی پایین است که جگر، قارچ، سبزی های برگ سبز، گوشت گاو کم چربی، سیب زمینی، آب پرتقال و لوبیا از منابع اسید فولیک هستند.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه تصریح کرد: عنصر روی نیز نقش مهمی در عملکرد سیستم عصبی دارد و تعادل این عنصر در بدن در پیشگیری و درمان افسردگی مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha