سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از دولت به‌ویژه رئیس‌جمهوری به‌علت عمل نکردن به تعهدات خود مبنی‌بر اختصاص اعتبارات لازم، گفت: متأسفانه دولت به حرف‌های وزیر بهداشت و درمان گوش نمی‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت ، عبدالجبار کرمی ، با اشاره به اظهارنظر وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی مبنی ‌بر پرداخت ۵۳ درصدی هزینه‌های درمانی از سوی مردم، افزود: وزیر بهداشت باید به صورت تفکیک شده بگوید که ۵۳ درصد برای کدام قسمت از بخش بهداشت و درمان است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که هم‌اکنون سهم مردم در پرداخت بخش بستری حدود ۴۰ درصد و در درمان سرپایی حدود ۷۰ درصد است، گفت: اگر وزیر بهداشت و درمان سهم مردم در کل هزینه‌های پرداختی یعنی هم بخش بستری و هم درمان سرپایی را حدود ۵۳ درصد اعلام کرده است از این‌رو می‌توان آمار داده شده از سوی وزیر را درست و مناسب اعلام کرد.

وی با تأکید بر این که دولت باید در سال آینده سرانه درمانی هر فرد را روی ۲۴۰۰ تومان تعیین کند، افزود: به طور حتم تحقق یک نظام پویا با تأمین اعتبار و مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس هشتم، با انتقاد از دولت به‌ویژه رئیس‌جمهوری به‌علت عمل نکردن به تعهدات خود مبنی‌بر اختصاص اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، تصریح کرد:  متأسفانه دولت به حرف‌های وزیر بهداشت و درمان گوش نمی‌دهد.

کرمی ادامه داد: اختصاص اعتبار سه‌هزار میلیاردی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مازاد درآمد نفتی، به صراحت در قانون بودجه ۹۰ آمده است، این در حالی است که هنوز دولت هیچ اقدامی برای اختصاص اعتبار انجام نداده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: سهم مردم در پرداخت هزینه‌های بهداشتی و درمانی روز به روز افزایش پیدا کرده و گردش مالی بیمارستان‌ها به درآمد حاصل از جیب مردم وابسته‌تر شده و زمینه ماندگاری پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha