سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت در نشستی تازه تلاش‌های بیشتر در زمینه مقابله با بیماری جذام را خواستار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ این سازمان هشدار داد كه در بسیاری از كشورهای منطقه آسیا - اقیانوسیه تلاش‌ها در راستای مقابله و ریشه كن كردن این بیماری خطرناك با شكست مواجه شده است.

شین یانگ - سو رییس دفتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه غرب اقیانوسیه در آغاز یك كنفرانس سه روزه كه با هدف بررسی راه كارهای مقابله با جذام و درمان قربانیان برگزار شد، خاطرنشان كرد: در منطقه غرب اقیانوسیه هر سال 5000 مورد جدید ابتلا به جذام گزارش می‌شود. دفتر سازمان جهانی بهداشت در غرب اقیانوسیه 37 كشور را در این منطقه تحت پوشش خود دارد.

شین در این كنفراس تصریح كرد: این مشكل در مناطق میكرونسیا، جزایر مارشال و كریباتی كه در اعمال تعریف فنی سازمان جهانی بهداشت مبنی بر ریشه كن كردن جذام به آمار كمتر از یك مورد در هر 1000 نفر، ناكام بوده‌اند، شدت بیشتری داشته است. بعلاوه حتی در فیلیپین هم كه این بیماری به طور رسمی در سال 1998 میلادی ریشه كن شده هر سال دست كم 2000 مورد جدید ابتلا به آن گزارش می‌شود.

اما خارج از منطقه غرب اقیانوسیه نیز اوضاع رضایت بخش نیست. برای نمونه هند از نظر شمار مبتلایان به این بیماری از دیگر كشورهای جهان سبقت گرفته به طوری كه از سال 2006 میلادی تاكنون هرسال بیش از 130 هزار مورد جدی ابتلا به جذام را گزارش كرده است.

طبق اسناد رسمی سازمان جهانی بهداشت، برزیل نیز پس از هند در جایگاه دوم از این حیث قرار می‌گیرد به طوری كه هر سال تقریبا 40 هزار بیمار جدید به شمار مبتلایان به جذام در این كشور افزوده می‌شود. این در حالی است كه به گفته متخصصان جذام اگر زود تشخیص داده شود با داروهای جدید قابل درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha