نیاشامیدن آب های تعبیه شده در فضاهای باز به ویژه درداخل ظروف پلاستیكی و گالن ها، استفاده نكردن از شربتهای غیر استاندارد كه به وسیله دستفروشان در خیابان ها به فروش می رسدو خرید آب های معدنی كه پروانه وزارت بهداشت نداشته و به نوعی غیر بهداشتی تلقی می شود از مهمترین توصیه هایی بود كه رئیس انجمن متخصصان داخلی به افراد در تابستان به ویژه در ایام تعطیل ارائه كرد.

دكتر ایرج خسرونیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به آغاز گرما و تابستان افراد احساس تشنگی فراوان تری نسبت به سایر فصول سال كرده و سعی دارند این احساس را به نوعی و از هر طریقی در بیرون از منزل برطرف كنند.
رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران ادامه داد: مصرف نكردن آبهای تعبیه شده  در فضاهای باز به ویژه در داخل ظروف پلاستیك و گالن ها، استفاده نكردن از شربتهای غیر استاندارد كه به وسیله دستفروشان در خیابان ها به فروش می رسد و خرید آبهای معدنی كه پروانه وزارت بهداشت نداشته و به نوعی غیر بهداشتی تلقی می‌شوند از مهمترین توصیه‌هایی است كه افراد باید در فصل گرما به ویژه در ایام تعطیلات رعایت كنند.
رئیس انجمن متخصصان داخلی از زائران حرم امام خمینی خواست كه به علت پیاده روی طولانی مدت و در معرض قرار گرفتن تماس طولانی مدت با نور خورشید هر نیم ساعت یكبار در جای خنك قرار گرفته و از مایعات خنك و میوه‌های خنك استفاده كنند و استفاده از كلاه آفتابی و لباس روشن را فراموش نكنند دچار علائم گرمازدگی نشوند.
وی تشنگی، طپش قلب و عرق بیش ازحد را از علائم گرمازدگی برشمرد و تاكید كرد: به هیچ عنوان از آب یخ به عنوان برطرف كردن علائم گرمازدگی استفاده نكنند چراكه این عامل باعث آسیب به راههای هوایی و دستگاه گوارش افراد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha