سلامت نیوز : دکتر شانه ساز در حاشیه دیدار دستجردی با وزیر بهداشت عمومی لبنان در جمع خبرنگاران گفت: «مکمل‌هایی که قرار است ارزان شود انواع وارداتی هستند که بسیاری از آنان شامل فرآورده‌هایی هستند که به عنوان تسکین درد مفاصل استفاده می‌شده است در نسخ دکتر‌ها هم به طور فراوان از آن دیده شده است که در این هفته ۲۰۸ قلم آن ارزان می‌شود.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز، شانه ساز در ادامه گفت: «برخی از اقلام تا یک‌سوم قیمت هم کاهش داشته است اما به طور متوسط ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت را خواهیم داشت.»

وی در خصوص کاهش قیمت در داروهای اساسی نیز گفت: «داروهایی که تولید داخل می‌شوند مثل داروهای سرطان که اخیرا از آنان رونمایی شده است را در نظر داریم که تا حدودی کاهش قیمت را در آنها ایجاد کنیم. در این دارو‌ها هم چیزی حدود ۴۰ درصد کاهش قمت خواهد داشت بقیه دارو‌ها هم باتوجه به نواسانات قیمت همین که اجازه ندهیم گران شود به این معنی است که ما دارو را ارزان کرده‌ایم.»

وی در خصوص تجویز دارو‌های قاچاق توسط برخی پزشکان تصریح کرد: «برخی پزشکان برخی دارو‌ها که در فهرست دارو‌ها نیست و هنوز سلامت آن‌ها بررسی نشده است به عالیترین مرجع که وزیر بهداشت است می‌رود و پیگیری می‌شود. نسخه شدن این اقلام باعث می‌شود که بازار مصرفی برای آن‌ها شکل بگیرد.»

شانه ساز در خصوص تبلیغات ماهواره‌ای دارو‌ها گفت: «دو وظیفه متوجه ما است یکی اطلاع رسانی به مردم و دیگری جمع آوری دارو‌ها در سطحی که عرضه می‌شود که ما تمام تلاشمان را می‌کنیم. و هماهنگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا از جمله پیگری‌های ما بوده است.»

وی گفت: «ستاد مباره با قاچاق کالا مصوبه‌ای را داشته است که تا حدی از این مسئله جلوگیری کرده است. نیروی انتظامی و سایر مراجع مربوطه نیز تاکید می‌کنند که امسال مکشوفات داروهای قاچاق ۳۵ درصد کمتر شده که ناشی از این است که ریسک عرضه این دارو‌ها بالا رفته اما با برخوردهایی که اخیرا شده است این میزان کاهش یافته است. آگاهی مردم در مورد داروهایی که توسط ماهواره تبلیغ می‌شود بالا رود تقاضا را کم می‌کند و ان باعث می‌شود تبلیغات این دارو‌ها هم کاهش پیدا کند.»

شانه ساز گفت: «بیش از ۲۰۰ خظ از تلفن‌هایی که در ماهواره تبلیغ داروهای غیر مجاز می‌کنند سوزانده شده است. که خیلی از این شماره تلفن‌ها تکراری است و مشخصات آن افراد هم به مراجع انتظامی داده‌ایم که اقدام خوب آن در برنامه پنجم این است که این مسئله متولی پیدا کرده است و وزارت فرهنگ و ارشاد متولی شده است و با تبلیغات ماهواره‌ای این دارو‌ها مقابله می‌کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha