چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
سلامت نیوز : اختلال یادگیری در دانش آموزان در اکثر مواقع جنبه ارثی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دکتر فردوس، متخصص روانشناسی گفت: اختلالات یادگیری دارای دو نوع اولیه و ثانویه است و دانش آموزانی که اختلال یادگیری در زمینه های خواندن، یادگیری در ریاضی یا اختلال فقط در نوشتن دارند باید آنها را تحت آموزش های ویژه قرار دهیم به عبارتی معلمانی که به روش های خاصی می توانند این دانش آموزان را تحت تعلیم خود قرار دهند.

وی افزود: در بعضی از دانش آموزان اختلالات یادگیری ثانویه است که به آنها دانش آموزان بیش فعال می گویند که در این صورت حتماً باید بیش فعالی آنها درمان شود.

همچنین این افراد دارای وقت کم، نقص در توجه و دچار ضعف حافظه هستند این عوامل ابتدا باید بررسی و درمان شود تا فرد به نقش یادگیری خود غلبه نماید.

وی در ادامه گفت: در خصوص درمان اختلال ریاضی روش هایی خاص با آموزش خاص وجود دارد در بعضی مواقع درمان نیازمند دارو می باشد که در این زمان دقت فوق العاده پائین می باشد که تشخیص تجویز دارو به عهده روان پزشک می باشد.

گفتنی است، علل پیدایش اختلال یادگیری معمولاً ارثی می باشد و خانواده هایی که این حالت در آنها وجود دارد اگر ردیابی شود مشخص می شود که پدر_مادر یا افراد دیگر خانواده این کودک به این مشکل دچار هستند.

دکتر فردوس افزود: تولدهای زودرس و یا دیررس نیز می توانند اختلالاتی در زمینه یادگیری ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha