چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
سلامت نیوز : نتایج یک تحقیق که در دوره‌ای پنج ساله انجام شده، نشان می‌دهد که طی ده سال گذشته شمار کودکان دو تا پنج ساله مبتلا به اختلال دو قطبی در آمریکا دو برابر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز ، روانپزشکان آمریکایی با بررسی سوابق بیمه کودکان بین سنین دو تا پنج ساله متوجه شدند که شمار کودکان آمریکایی دچار اختلال دوقطبی طی دهه گذشته دوبرابر شده است.
 
این گزارش درباره تازه‌ترین یافته‌ها از رشد این بیماری نشان می‌دهد که تنها در سال ۲۰۰۷، حدود یک و نیم درصد از تمام کودکان دارای بیمه خصوصی در این کشور نوعی داروی ضد روان پریشی، داروی‌های تثبیت کننده حالت روحی، داروی محرک یا داروی ضد افسردگی دریافت کرده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد، با وجود اینکه تجویز داروهای قوی برای درمان بیماری‌های روانی برای کودکان بسیار مضر است، اما این دارو‌ها برای آنان تجویز می‌شود.
در این تحقیق گفته شده است که زمانی تصور می‌شد بیماری دو قطبی که با تغییر شدید حالت روحی مشخص می‌شود تنها در دوران نوجوانی یا پس از آن بروز می‌کند، اما این پژوهش نشان داد که کودکان کم سن و سال نیز می‌توانند به این اختلال مبتلا شوند.

اختلال دو قطبی، نوعی اختلال خلقی و یک بیماری روانی است که مبتلایان به آن دچار تغییرات شدید خلق می‌‌شوند. این بیماری معمولا در آخر دوره نوجوانی یا اوایل دوره بزرگسالی بروز می‌کند.

اختلال دوقطبی که پیش از این افسردگی مانیایی نامیده می‌ شد یک بیماری روانی است که مشخصه‌‌اش نوسان شدید خلق و خو، شامل حالت‌‌های هیجانی بالا، (مانیا) و پائین (افسردگی) است. آغاز اختلال دوقطبی معمولا ازاواخر دوره نوجوانی یا اوایل دوران بلوغ است اما امکان بروز آن در سنین دیگر، از جمله در خلال دوران کودکی نیز وجود دارد.

اغلب افرادی که دچار اختلال دوقطبی هستند دو وضعیت و حال مختلف و متناوب را تجربه می‌ کنند: یکی دوران پرانرژی و تکانش (مانیا) و دیگری دوران غم و نومیدی و از دست دادن علائق به فعالیت‌های مختلف (افسردگی).

این مساله در مورد کودکانی که دچار اختلال دوقطبی هستند نیز صادق است، هر چند نشانه‌‌ها و عوارض آن در کودکان ممکن است تا حدودی متفاوت باشد.

این تحقیق نشان داد، اختلال‌های متفاوتی مانند بیش فعالی، کمبود توجه، افسردگی، اختلال دوقطبی و نیز آزارهای جنسی می‌تواند در کودکان نوپا علائم بسیار مشابهی داشته باشد.
نتایج این تحقیق در مجله آمریکایی Academy of Child & Adolescent Psychiatry منتشرشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha