سلامت نیوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران، مهمترین علل مرگ و میر در دنیا و ایران را بیماریهای قلبی و عروقی، حوادث و سرطان‌ها عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، منطقه مازندران، دکتر "فرهاد غلامی" روز چهارشنبه در سمینار یک روزه ارتقای تغذیه بالینی، چالشها و راهکارها در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزود: دو علت مرگ و میر با موضوع تغذیه ارتباط مستقیم دارد.

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر توجه به مشاوره تغذیه و رژیم درمانی برای بیماران در بیمارستان‌ها در کشور به عنوان یک ضرورت مطرح است. بیماران بستری در بیمارستان اغلب در حین بستری یا پس از ترخیص با کاهش وزن، سوء تغذیه و بروز کمبود انواع ریز مغذی‌ها مواجهند.

غلامی، ضرورت حضور کارشناسان تغذیه در تیم درمانی بر بالین بیمار را ضروری دانست و افزود: حضور کارشناسان تغذیه و ارایه مشاوره تخصصی باعث ارتقای کیفیت خدمات درمانی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: توجه به وضعیت تغذیه بیماران در بیمارستان‌های کشور و ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات مشاوره و رژیم درمانی در بیمارستان‌ها از اولویت‌های برنامه بهبود تغذیه جامعه است.

وی، بهبود وضعیت خدمات تغذیه بالینی در بیمارستان‌ها و ساماندهی وضعیت ارائه خدمات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی در سطح جامعه را از اهداف کلی برنامه بهبود تغذیه جامعه عنوان کرد.

غلامی ادامه داد: گسترش انطباق خدمات تغذیه بالینی بیمارستان‌ها با مقررات آئین نامه، ارتقاء دانش و مهارت کارشناسان تغذیه بیمارستانی، افزایش رضایتمندی بیماران بستری در بیمارستان‌ها از نظر رژیم درمانی، افزایش رضایتمندی بیماران سرپایی و بستری دریافت کننده مشاوره تغذیه از اهداف اختصاصی این سمینار به شمار می‌آید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران، آموزش متخصص و کارشناسان تغذیه را از برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ها، اعلام و عنوان كرد: بهبود شرایط ارائه خدمات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی در دفاتر کار مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و همچنین بهبود شرایط ارائه خدمات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی در بیمارستان‌ها و پایش و ارزشیابی بیمارستان‌ها از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha