سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت:150 رادیولوژیست دهان، فك و صورت برای پوشش بیماران كل استان كافی نیست و باید متخصصان بیشتری در این رشته تربیت شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، "شاهین شیرانی" چهارشنبه، 26 بهمن در چهارمین کنگره سراسری انجمن رادیولوژی دهان، فک و صورت ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با اشاره به اهمیت پیشگیری در بخش سلامت دهان و دندان، اظهار كرد: پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان باید از دوران كودكی آغاز شود؛ چراكه سرمایه‌گذاری در این بخش هزینه كمتری را نسبت به درمان دارد.

وی، رادیولوژی در بخش دندانپزشکی را با اهمیت برشمرد و افزود: در این بخش باید علاوه بر تحقیق بیشتر به کیفیت، حفاظت پزشک و بیمار نیز توجه ویژه‌ای شود و از تکنیک‌ها و دستگاه‌های جدید استفاده كرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به پراكندگی نامتناسب رادیولوژیست‌ها در شهرستان‌های استان، ادامه داد: تمركز این پزشكان غالباً در شهر اصفهان است و دسترسی به این متخصصان در شهرستان‌ها با محدودیت بیشتری همراه است.

شیرانی با بیان این‌كه دانشکده دندانپزشکی اصفهان از برترین دانشکده‌های دندان‌پزشكی کشور است، افزود: این دانشكده ظرفیت خوبی برای آموزش و درمان بیماران دارد از این‌رو دانشجویان باید از این امكانات به نحوه بهینه‌ای استفاده كنند.

وی با بیان این‌كه فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید فقط به آموزش و تحقیق محدود شود، ادامه داد: رسیدگی به سلامت جامعه وظیفه شرعی و قانونی حاکمیت است، مسوول برقراری این سلامت نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان، سلامت دهان و دندان را از مباحث اصلی در نظام سلامت کشور دانست و گفت: با وجود هزینه‌های فراوان حوزه سلامت دهان و دندان نسبت به دیگر بخش‌های سلامت، افراد جامعه توجه جدی به آن ندارند.

"عباسعلی خادمی"، رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز رادیولوژی را چشم سوم دندانپزشکی برشمرد و افزود: بدون رادیولوژی نمی‌توان برای سلامت دهان و دندان کاری كرد.

وی با بیان این‌كه رادیولوژی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان ضروری است، ابراز امیدواری کرد، جایگاه رشته رادیولوژی در دندانپزشکی ارتقاء یابد.

"مهناز شیخی"، دبیر علمی کنگره نیز با اشاره به استقبال قابل توجه متخصصان و دانشجویان از این کنگره، گفت: بیش از 500 مقاله و پوستر به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این تعداد حدود 60 مقاله علمی برای سخنرانی انتخاب شد که 20 مقاله مربوط به میهمانان خارجی است و 340 مقاله به صورت پوستر ارایه می‌شود.

کاربردهای کلینیکی CBCT، تکنیک‌های تصویربرداری خاص، تصویربرداری دیجیتال، رادیوگرافی‌های خارج دهانی، پانورامیک و سفالومتری، حفاظت و ایمنی تشعشع، تصویربرداری غدد بزاقی، تصویربرداری TMJ، تصویربرداری سینوس‌های پارانازال، اخلاق پزشکی، کاربری رادیولوژی در رشته‌های وابسته از محورهای اصلی این همایش سه روزه است. برگزاری این همایش تا 28 بهمن ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha