سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، چرخه اعتباری تجهیزات پزشكی و صنایع دارویی كشور را پنج هزار میلیارد تومان اعلام كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مرضیه وحید دستجردی روز جمعه در حاشیه امضای تفاهمنامه همكاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت به خبرنگاران گفت: نیازهای كشور به ملزومات و تجهیزات پزشكی و دارویی، هزینه های زیادی برای دولت و مردم ایجاد می كند.

وی افزود: ایران بر روی كمربند بسیاری از بیماری ها از جمله انواع سرطان قرار دارد و تاثیر مسایل مربوط به ساختارهای خاص علاوه بر سرطان، بر روی بیماری های ژنتیك نیز كاملا مشخص است. بنابراین دو تفاهمنامه می تواند دستگاه های تاثیرگذار را به یكدیگر مرتبط كرده و از تحقیقات گذشته و آینده استفاده های بیشتری كرد.

وحید دستجردی به انواع آلاینده ها كه بطور طبیعی در خاك وجود دارد نیز اشاره كرد و گفت: اكنون عناصر فراوانی همچون سرب، روی، مس، آرسینیك و غیره در خاك، آب و گیاهان وجود دارد كه تمامی این عوامل در ایجاد انواع بیماری ها تاثیرگذار است كه دراین خصوص می توان درجهت پیشگیری و تحقیقات بیشتر، مشاركت ها را افزایش داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت كه برای شناسایی كمربندهای مختلف بیماری در كشور، همكاری این وزارتخانه با سازمان زمین شناسی در بخش تغذیه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی سپس ادامه داد: از سویی وزارت بهداشت، در زمینه صنایع بویژه در حوزه داروسازی، ساخت تجهیزات و ملزومات پزشكی و تولید واكسن، نیازمند زیر ساخت ها و كمك های بیشتری است كه حوزه صنعت می تواند كمك كننده باشد.

به گفته دستجردی، اكنون در وزارت صنعت، معدن و تجارت ساختارهای مناسبی چه در داخل این وزارتخانه و چه توسط بخش خصوصی در حال انجام است كه در كنار هم قرار دادن توانمندی ها و اشتراك مساعی در رسیدن به اهداف سلامت بسیار موثر است.

وی ابراز امیدواری كرد تا فرایند تولید بیشتر تجهیزات و ملزومات دارویی و واكس در تعامل بیشتر دو وزارتخانه محقق شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تاكید كرد: ارتباط بین دانشگاه و صنعت به عنوان یك آرزوی دیرینه، شكل مناسبی به خود گرفته و با این دو تفاهمنامه نحوه فعالیت ها منسجم تر می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی درباره رادیو داروها نیز گفت: همكاری خوبی میان وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی درحال انجام است و با توجه به آنكه وزارت صنعت از ساختارهای قوی برخوردار است می توان همكاری های جدید را در این بخش مد نظر قرار داد.

وزرای صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی روز جمعه در حاشیه شصت ونهمین اجلاس سراسری روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور دو تفاهمنامه همكاری با هدف افزایش همكاری ها به امضا رساندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha