جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 42775

در یك آزمایش جدید مشخص شد كه دنبال كردن یك رژیم غذایی مدیترانه‌ای در كاهش آسیب‌های احتمالی به عروق خونی كوچك در مغز موثر است.

سلامت نیوز: در یك آزمایش جدید مشخص شد كه دنبال كردن یك رژیم غذایی مدیترانه‌ای در كاهش آسیب‌های احتمالی به عروق خونی كوچك در مغز موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشكده پزشكی دانشگاه میلر وضعیت سلامت مغزی را تقریبا در هزار فرد داوطلب كه یك نوع رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال كرده بودند، مورد بررسی قرار دادند. این رژیم غذایی بیشتر روی غذاها و خوردنی‌های گیاهی مثل میوه‌ها و سبزی‌ها، غلات سبوس دار، بغولات و خشكبار، مصرف روغن زیتون به جای چربی‌ها مثل كره متمركز می‌شود.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، طبق دستورالعمل انجمن قلب آمریكا، این رژیم غذایی مصرف بیش از چند نوبت اندك گوشت قرمز در ماه را تایید نمی‌كند و توصیه می‌كند كه در مصرف گوشت ماهی و مرغ نیز باید حد تعادل نگه داشته شود.

این كارشناسان با مطالعه اسكن‌های مغزی حاصل از شركت كنندگان متوجه شدند حتی با وجود در نظر گرفتن سایر فاكتورهای خطرزا مثل سیگار، فشار خون بالا و كلسترول بالا باز هم در صورت استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای مقدار آسیب وارد شده به عروق خونی كوچك در مغز به میزان قابل توجهی كاهش می‌یابد.

این مطالعه در مجله آرشیو نورولوژی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha