سلامت نیوز: 50 درصد از اورژانس های بیمارستانی کشور سالانه پذیرای بیش از 30 هزار بیمار هستند و در سال گذشته 22 میلیون نفر به اورژانس های بیمارستانی مراجعه کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا معصومی در شصت و نهمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور كه در سالن همایش های بین المللی رازی در حال برگزاری است با بیان این مطلب و اعلام اینکه در 40 درصد دانشگاه های علوم پزشکی کشور سیستم اتوماسیون نصب شده است، افزود: 70 درصد اورژانس های بیمارستانی در حال بازسازی و 100 اورژانس نیز در اولویت بازسازی هستند.

وی کمبود پزشک متخصص مقیم در اورژانس های بیمارستانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در کل کمبود اعتبارات و نیرو مشکلات عمده اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی است.

وی ادامه داد: تاکنون 1983 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی راه اندازی شده و 25 پایگاه نیز در دست احداث است و برای رسیدن به تعداد 2197 پایگاه نیازمند رفع کمبود اعتبار 90 میلیاردی اورژانس هستیم و تعداد نیروها نیز از 11982 نفر کنونی باید به 20822 نفر برسد.

وی نقش پزشکان مشاور در دانشگاه های علوم پزشکی را در بخش اورژانس ها با اهمیت خواند و گفت: هم اکنون 146 پزشک مشاور در سطح دانشگاه های علوم پزشکی فعالیت می کنند که این فعالیت ها در ارائه خدمات کیفی بیشتر بسیار موثر بوده است و از دانشگاه ها می خواهیم این بخش را بیشتر تقویت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha