چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4278

با وجود املاح معدنی موجود در آبهای معدنی کارشناسان مصرف دائمی این نوع آب را مناسب نمی دانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر در برخی موارد به ویژه برای افرادی که در نواحی کلیه- مثانه و مجاری گوناگون بدن مستعد سنگ سازی هستند مصرف دائمی آب معدنی توصیه نمی شود زیرا سنگ سازی بدن به دلیل غلظت املاح تسریع می شود.

همانطور که کمبود آب در بدن مشکلات خاصی از جمله سردرد- خستگی و عدم تمرکز ایجاد می کند ، مصرف آب غیر مناسب نیز می تواند موجب بروز مشکلاتی شود.

بنابر همین گزارش  انجمن تغذیه بریتانیا اعلام کرد آب معدنی دارای املاح فراوان است اما استانداردهای خاص خود را دارد که در هر کشور متفاوت است و در صورت عدم رعایت این استانداردها توسط شرکتهای تولید و بسته بندی کننده نمی توان از سلامت آن اطمینان پیدا کرد.

هم چنین باید توجه داشت که در آب لوله کشی هم برخی املاح وجود دارد که میزان آن  کمتر است. برای مثال در هر لیتر آب لوله کشی  در حدود 2 میلی لیتر فلوراید وجود دارد و چنانچه بخواهید فلوراید بیشتری مصرف نمایید می توانید آنرا از طریق مصرف نمک، برخی از محصولات لبنی و مواد دیگر تامین کرد.

اما مشکل اینجاست که برخی افراد تصور می کنند مصرف دائمی آب معدنی بهتر است در صورتی که میزان دقیق املاح موجود در این گونه آبها مشخص نیست و ممکن است سود جویی هایی رخ دهد. و نسبت این مواد در مارکهای تولیدی گوناگون مختلف است. زیرا حتی سرچشمه های آنان هم با یکدیگر متفاوت است و امکان دارد در نقاط کوهستانی مختلف املاح بیشتر یا کمتر باشند.

کارشناسان مصرف آب معدنی را در برخی شرایط به ویژه در هنگامی که از کیفیت آب مطمئن نیستید و در سفر توصیه می کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha